Lucid Air se prezintă cu 1.080 CP electrici, autonomie de 827 km

Lucid Motors și-a prezentat într-un final prima mașină, un sedan care face Tesla, dar și ceilalți jucători pe piața electrică, să pălească ușor.

Citește și:

Maserati MC20 debutează oficial, are 630 CP și o versiune electrică

Studiu: ce preț și autonomie ar trebui să aibă mașinile electrice

Primul Mini electric de curse din lume este în România. Unde îl vom vedea

După o campanie de teasing cuprinzătoare, în care am aflat o mare parte din informațiile relevante, Lucid Motors aduce în lumina reflectoarelor primul său model, botezat Air, confirmând totodată promisiunile inițiale.

Faptul că designul lui Lucid Air este similar cu cel al conceptului prezentat în 2016, îndrăznim să credem că și dimeniunile au rămas la fel; acestea nu au fost publicate de producător. Conceptul avea 4.970 mm lungime, 1.663 mm lățime și 1.410 mm înălțime; ampatamentul era de 2.960 mm. Totodată, designul a fost creat ținând cont de atributele aerodinamice. Astfel, Lucid Air se mândrește cu un coeficient aerodinamic de doar 0,21, mai mic și decât al lui Mercedes-Benz Clasa S.

Interiorul este chiar și mai SF decât exteriorul: Lucid Air primește un ecran curbat, cu diagonală de 34 de inci și rezoluție 5K, care cuprinde atât informațiile instrumentarului de bord cât și interfața sistemului de infotainment. Acesta este completat de un ecran touch plasat pe consola centrală. În cazul în care cauți maximum de confort, Lucid Air poate fi oferit cu patru scaune individuale.

Producătorul american a anunțat patru versiuni de motorizare, însă a menționat la debut doar trei. Entry-level este Touring (95.000 $), care vine cu 620 CP, 0-96 km/h în 3,2 secunde și autonomie de 650 de kilometri. Apoi urmează Grand Touring (139.000 $), care primește 800 CP, este capabilă să sprinteze 0-96 km/h în 3 secunde și are o autonomie de până la 827 de kilometri. Vârful de gamă este Dream Edition (169.000 $), cu 1.080 CP, 0-96 km/h în 2,5 secunde și o autonomie de 750 de kilometri.

Dream Edition și Grand Touring vor fi disponibile din al doilea trimestru al lui 2021, în timp ce Touring va putea fi comandat începând cu ultima parte a anului viitor. Lucid Motors a spus despre cea de-a patra versiune că va fi noul entry-level: va debuta în 2022 și va avea un preț de pornire de 80.000 de dolari. Despre acesta încă nu se știu detalii tehnice.

Raportul performanțe/preț este unul impresionant, indiferent dacă luăm ca punct de reper Tesla Model S Performance sau Porsche Taycan Turbo S. Lucid Air debutează ca electrica de serie cu cel mai bun coeficient aerodinamic, cu cea mai mare autonomie, cel mai rapid sprint 0-400 de metri (9,9 secunde) și cu cea mai rapidă încărcare. Asta da intrare!

Adaugă un comentariu