Mercedes-Benz Clasa G împlinește 40 de ani de existență

Producția primei serii Mercedes-Benz Clasa G a demarat în 1979. Primul model și-a început viața ca un vehicul militar, dar în scurt timp, a devenit unul din simbolurile Mercedes-Benz, dar și ale segmentului din care face parte.

Premiera mondială a modelului G460 a avut loc între 4-9 februarie 1979 în cadrul unui eveniment desfășurat în Toulon, Franța. La momentul respectiv, caracteristicile principale ale mașinii erau “capacitățile de necontestat atât pe teren accidentat, cât și pe carosabil”.

Primele discuții cu privire la o posibilă colaborare dintre Daimler-Benz AG și Steyr-Daimler-Puch AG au avut loc în 1969. Primul prototip apt pentru circulație al Clasei G a fost testat în 1974.

Primele exemplare care au ieșit pe poarta fabricii din Graz, Austria aveau sub capotă motoare pe benzină cu carburator, iar unitățile diesel nu beneficiau de turbosuflantă. În cazul acestor exemplare aerul condiționat era opțional, iar interiorul beneficia de linii simple.

Sistemul de transmisie a beneficiat de atenție deosebită. Tracțiunea integrală era oferită cu posibilitatea blocării totale a diferențialelor de pe punțile față și spate, sau opțională pentru fiecare în parte.

Citește și:

Sicrie pe roți: mii de mașini din România prezintă pericol iminent de accidente

Nu mai plătim taxă de pod când mergem la mare

Românii cumpără pe încredere mașini second hand: doar 15% le verifică în service

Cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

Noi taxe pentru șoferii care conduc în București

Camerele CNAIR, folosite în regim de radar? Răspunsul oficial al instituției

 

Clasa G a început să fie mai rafintă la începutul anilor ’80, când motoarele au primit un sistem de injecție, iar bordul a început să includă un turometru.

Începând cu anii ’90, producția s-a împărțit în două, un model luxos (463) și un model utilitar (461). Cel din urmă încă se produce și este utilizat de mai multe puteri militare ale lumii.

Versiunea 463 s-a fabricat timp de 28 de ani, timp în care a primit diverse îmbunătățiri. Propulsoarele utilizate variază de la V6 până la V8 și V12 pentru variantele semnate de AMG. Același șasiu a dat naștere edițiilor limitate 4×4 Squared și a pick-up-ului extrem G63 AMG 6×6.

Platforma modelului german a fost complet reînnoită în 2018. Pentru prima dată în istorie, Clasa G dispune de suspensie independentă pe puntea față. Aceasta îmbunătățește controlul mașinii pe șosele asfaltate. La interior, postul de conducere amintește de cele mai luxoase modele ale gamei, iar clienții pot opta pentru scaune cu masaj, suspensie adaptivă, și o suită întreagă de sisteme active de siguranță.

Chiar dacă modelul s-a orientat către piața autoturismelor de lux, timp de 40 de ani, G-Wagen și-a păstrat designul exterior emblematic și capabilitățile excelente în off-road.

Adaugă un comentariu