Debutează Mercedes-Benz S560e: plug-in hybrid de lux

Mercedes-Benz S560e este noul model din gama plug-in hybrid de la constructorul german. Ultima adiție la Clasa S oferă un consum mixt de doar 2.1 l/100 km și are o autonomie de aproximativ 50 km în modul 100% electric.

Citește și:

Oficial: Program de vouchere de 9000 de lei pentru mașini noi

Neatenția la volan e sport național

Salonul Auto București și Accesorii 2018 și-a deschis porțile! Galerie foto exclusivă

Ce pățești dacă vorbești la telefon în timp ce conduci?

De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?

Samsarii câștigă 45 de milioane de euro pe an din măsluirea kilometrajului

 

Noua varianta hibridă a Clasei S integrează un motor V6 pe benzină de 3.0 litri, capabil de 367 CP (între 5.500 – 6.000 rpm) și 500 Nm cuplu maxim (începând de la 1.800 rpm). Sistemul hibrid include, de asemenea, un motor electric care produce 90 kW (122 CP) și un cuplu de 440 Nm. Astfel, noul Mercedes-Benz S560e oferă o putere combinată de 476 de cai putere și un cuplu de 700 Nm.

Cutia de viteze 9G-TRONIC este deja la a treia generație pe modelele hibrid de la Mercedes-Benz și este oferită în varianta PLUS pe S560e. Ca și la celelalte modele hibrid din gama producătorului german, convertorul de cuplu, ambreiajul și motorul electric se află în interiorul cutiei de viteze.

Noul S560e accelerează de la 0-100 km/h în 5.0 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. În modul 100% electric, constructorul german promite o viteză maximă de peste 130 km/h.

Din păcate, tehnologia hibrid de la Mercedes-Benz nu are doar puncte forte. Un punct slab este bateria, care este amplasată în portbagaj și ocupă un spațiu considerabil. Cu toate acestea, acumulatorul are o capacitate de 13,5 kWh, suficient pentru o autonomie de 50 km atunci când se rulează în modul 100% electric. Timpul de încărcare (de la 10% la 100%) este de 90 de minute atunci când se utilizează o priză de 7.4 kW.

Mercedes S560e include și tehnologia ECO Assist. Aceasta are rolul de a promova condusul eficient și anticipativ. Șoferul este atenționat de acest sistem când să ia piciorul de pe accelerație pentru a realiza un consum cât mai scăzut. Sistemul avertizează atunci când se apropie o pantă, un sens giratoriu, o curbă periculoasă, etc.

Pedala de accelerație are integrat un sistem haptic. Aceasta vibrează atunci când este apăsată suficient de tare încât sistemul hibrid este nevoit să pornească motorul termic.

La fel ca în cazul lui Mercedes-Benz C300de, constructorul german a dotat și acest autoturism cu un sistem de climatizare care funcționează independent față de motorul termic. Utilizatorul mașinii poate porni aerul condiționat cu ajutorul unei aplicații instalate pe smartphone, înainte de a porni la drum.

În România, noul Mercedes S560e poate fi comandat doar în varianta cu ampatament lung. Acesta are un preț de pornire de 125.426 de euro cu TVA inclus.

Adaugă un comentariu