Linia de metrou 1 Mai – Otopeni, amânată din nou. În ce an va fi gata magistrala

Deși linia de metrou care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni trebuia să fie gata până în 2020, până la începerea Campionatului European de Fotbal, acest lucru nu mai are nicio șansă să se întâmple. Lucrările au fost amânate ani întregi, iar acum a intervenit o nouă problemă.

Noul termen-limită pentru inaugurarea magistralei 1 Mai – Aeroport Otopeni este noiembrie 2023, potrivit celor mai recente estimări ale Metrorex. Totuși, până și această țintă ar putea fi ratată, datorită faptului că a fost suspendată licitaţia pentru realizarea segmentului 1 Mai – Tokyo.

Pe 15 martie, Metrorex a dat startul licitației pentru proiectarea și execuția structurii de rezistență a secțiunii respective din Magistrala 6 de metrou. Marți, 28 mai, compania Strabag – cea mai mare firmă de construcții din România – a depus o contestație în cadrul licitației, iar a doua zi – pe 29 mai – licitația a fost suspendată oficial. Stagnarea proiectului a fost confirmată de SICAP, platforma online de achiziții publice.

Rămâne de văzut cât va dura soluționarea contestației, sarcină ce intră în atribuția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor. Oficialii Metrorex speră că licitația pentru structura de rezistență va fi reluată și finalizată în scurt timp, pentru ca în luna septembrie să inițieze licitații pentru lucrările de arhitectură, instalații electromecanice și calea de rulare, valabile tot pentru segmentul 1 Mai – Tokyo al Magistralei 6.

Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni: Câte stații vor fi pe traseu?

 

Citește și:

Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3

Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor

Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă

Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie

Cel mai rapid SUV pe gheață

Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România

Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului

 

Valoarea contractului de proiectare și executare a structurii de rezistență pe tronsonul respectiv este de aproximativ 1,27 miliarde de lei, iar lucrările se vor desfășura de-a lungul a patru ani.

În total, Magistrala 6 de metrou va avea o lungime de 14,2 km, iar trenurile vor opri în următoarele stații: 1 Mai, Pajura, Expoziției, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.

 

Sursa: economica.net / Sursa foto: Mihai Petre, via Wikimedia Commons

Adaugă un comentariu