MINI Cooper SE nu va primi o versiune mai ieftină și nici baterii cu o capacitate mai mare

MINI Cooper SE nu va primi o variantă cu mai puțini cai-putere pentru a reduce costurile de achiziție.

Informația vine direct de la echipa de dezvoltare din spatele acestui model, cu care am discutat în cadrul unei conferințe derulate exclusiv online.
Practic, prima mașină electrică de la MINI rămâne în ofertă în versiunea cu 184 de cai-putere, nefiind în plan o versiune mai ieftină care să aibă un motor cu resurse mai puțin generoase. Totodată, reprezentanții companiei au transmis că nu urmează să fie lansate noi baterii în această gamă, cele utilizate reprezentând deja cea mai nouă tehnologie disponibilă în prezent în producția de serie la nivelul concernului BMW, după cum au explicat experții companiei.

Mini sărbătorește 60 de ani de existență cu o „petrecere' întinsă pe întreg continentul

MINI Cooper SE are un acumulator Litiu-Ion cu o capacitate de 32,6 kWh și asigură o autonomie estimată la 235-270 de kilometri. Motorul său este preluat de la BMW i3, diferența între modelul BMW și cel de la MINI fiind amplasarea pe puntea față a agregatului, nefiind posibilă integrarea acestuia pe puntea spate.

O altă componentă imposibil de amplasat în caroseria lui MINI Cooper SE a fost acumulatorul lui i3, așa că a fost dezvoltată o componentă în formă de T pentru a asigura acest lucru. Partea superioară a T-ului este sub bancheta din spate.
Tehnologia celulelor folosită este aceeași cu cea de la i3, deci avem tot baterii răcite cu lichid, însă diferă furnizorul: în timp ce BMW i3 are celule produse de Samsung, MINI Cooper SE are celule de la CATL.

MINI câştigă Raliul Dakar 2020

La fel ca multe alte modele electrice, MINI Cooper SE are un sistem de recuperare a energiei cinetice suficient de puternic încât să poată permite rularea folosind o singură pedală, cea de aceelerație. Practic, exceptând urgențele care impun frânarea cu pedala dedicată, cu o anticipare corectă a traficului poți să te folosești de sistemul de recuperare a energiei cinetice pentru a încetini vehiculul până la oprirea completă.

De la pornire, sistemul de recuperare a energiei cinetice funcționează la puterea maximă, dar îl poți regla folosind un buton de pe consola centrală. Cel din urmă poate fi folosit pentru a preveni tendința de a încetini la eliberarea pedalei de accelerație, așa cum se întâmplă la toate mașinile electrice atunci când este cuplat sistemul de recuperare a energiei cinetice la puterea maximă de care este capabil.

Noul MINI Cooper SE – primul model electric din istoria mărcii britanice

MINI Cooper SE a intrat în producția de serie pe 1 noiembrie 2019 la uzina MINI din Oxford, Regatul Unit. În luna august a anului 2019, cei de la MINI sărbătoreau deja 45.000 de rezervări pentru acest model, semn că era așteptat de clienții mărcii britanice deținute de BMW Group.
Prima mașină electrică de la MINI poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 150 km/h. Sistemul de propulsie poate asigura depășirea acelui prag, dar limitarea este prezentă pentru a conserva autonomia vehiculului.

Motorul electric al lui MINI Cooper SE asigură 184 de cai-putere și 270 Nm. Pe piața din România, un MINI Cooper SE pornește de la 33.082 de euro cu TVA inclusă și are o echipare standard generoasă, incluzând sistemul de încărcare de putere mare și navigația Connected.

Oficialii BMW Group România ne-au informat că au primit rezervări pentru modelul Cooper SE pentru a acoperi 20% din cota de producție rezervată țării noastre pentru 2020, iar asta s-a întâmplat de la lansarea din luna martie până în prezent, ceea ce reprezintă un rezultat foarte bun. Potrivit acestor oficiali, Programul Rabla Plus a ajutat această situație favorabilă pentru MINI, iar modelul Cooper SE este cel mai căutat produs al mărcii prin intermediul acestui program.

Mini a scris istorie: Mașina cu numărul 10 milioane a ieșit pe porțile fabricii

Revenind la configurația standard a primului MINI electric, oferta este atât de generoasă încât modelul MINI Cooper SE este cu doar 2000 de euro cu TVA inclusă mai scump decât un MINI Cooper S cu propulsie convențională și o echipare identică. De obicei, această diferență ar fi fost mai mare între o mașină electrică și omoloaga sa echipată cu motorizare cu ardere internă.

Continuând comparația cu un MINI Cooper S, noul Cooper SE are o suspensie cu o configurație apropiată la nivel conceptual, dar utilizează arcuri și amortizoare similare pe fondul unei mase mai ridicate și al unui centru de greutate mai coborât. Avem o diferență de aproximativ 145 de kilograme în favoarea modelului echipat cu motor cu ardere internă, de unde și nevoia unor setări diferite ale suspensiei, dar al căror reglaj este în același spirit cu cel al lui Cooper S, de unde și denumirea de Cooper SE.

De notat faptul că reprezentanții MINI ne-au informat că singura caroserie oferită în compania acestui sistem de propulsie este cea cu trei uși în gama mărcii britanice, deci nu vom avea foarte curând un SUV MINI cu propulsie electrică și nici un hatchback cu cinci uși sau o altă versiune de caroserie a vreunui model britanic în compania acestui sistem de propulsie.

MINI Cooper SE a vizitat Transfăgărășanul: drumul aniversează 45 de ani de la inaugurare

Adaugă un comentariu