Referendum în București pentru o nouă taxă auto: Când ar putea avea loc

Un consilier general al Primăriei Capitalei propune un referendum pentru o nouă taxă auto, care ar viza accesul în centrul Bucureștiului.

Proiectul propus de consilierul general Tudor Ionescu (ALDE) vizează organizarea unui referendum local în cadrul căruia cetățenii să decidă dacă sunt sau nu de acord cu restricționarea accesului auto în perimetrul delimitat al centrului Minicipiului București printr-un sistem de taxare sau de utilizare de vignete.

Citește și:

Jantă de aluminiu sau de oțel: Care este mai rezistentă?

Prețul carburanților s-ar putea plafona în 2019

Sebastien Loeb câștigă în Spania, marcând prima sa victorie în cinci ani

Șapte minute cu Subaru STI pe Transfăgărășan

Proprietarul unei Dacii 1310 a ajuns lefter din pricina amenzilor

Ce riști dacă nu ai scaun special pentru copii?

Cum se fură o Tesla Model S

 

În cadrul propunerii sale, consilierul general Tudor Ionescu își motivează sugestia prin faptul că alte orașe din Europa au taxe de congestie, iar acestea au potențialul de a reduce aglomerația prin descurajarea circulației auto în centrul orașului. În Milano, de exemplu, această taxă este în cuantum de cinci euro, pe când în Londra are o valoare de 11.5 lire sterline. Proiectul nu precizează o valoare a acestei taxe și nici nu specifică exact cum ar urma să fie aplicat sistemul și ce costuri va aduce asta pentru contribuabili.

După cum notează și Digi24, proiectul lui Tudor Ionescu nu este pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București, deci este doar o propunere în acest moment. În orice caz, referendumul propus de consilierul general ALDE ar avea loc în data de 27 ianuarie 2019 și ar viza doar locuitorii Bucureștiului.

Nu este calculat costul acestui referendum și nu avem date privind beneficiile și dezavantajele implementării unei asemenea măsuri. De asemenea, nu este precizat în acest proiect nici ce se va face cu sumele colectate în urma acestei taxe și dacă vor exista îmbunătățiri directe ale transportului public sau ale infrastructuriii în general în baza sumelor colectate.

Nu este pentru prima dată când se discută despre un proiect în cadrul Primăriei Capitalei pentru taxarea șoferilor care intră în centrul orașului. Această măsură este controversată din mai multe puncte de vedere, iar problema presantă este că autoritățile încă nu au amenajat o șosea de Centură care să permită ocolirea Bucureștiului în timp util, ceea ce îi obligă pe unii șoferi să o traverseze direct prin centru în lipsa unei variante ocolitoare cu adevărat eficiente.

O asemenea măsură ar necesita un sistem de camere video capabile să citească vigniete sau numere de înmatriculare și apoi să le compare cu o bază de date a șoferilor care au plătit respectiva taxă, alături de un sistem care să permită plata rapidă a taxei și o evidență a plăților care să prevină trimiterea eronată a amenzilor pentru neplata taxei respective.

 

    Gabriela Muraru says:

    nu e nevoie sa mai cheltuiti banii, in Londra s-a introdus taxa si s-a restrictionat traficul in centru fara niciun referendum sau poate doreste sa-l plateasca Tudy

    razvan says:

    draga dobitoc, de banii de referendum de taxa, termina centura! si astfel, in loc sa traversez bucurestiul prin centru…. scrie singur pe linia punctata. dobitocule!!!

Adaugă un comentariu