Restituirea taxelor auto – Ministrul Finanțelor anunță un nou termen

Restituirea taxelor auto ar putea avea loc încă de la finalul lunii mai, după cum a anunțat Eugen Teodorovici, ministrul finanțelor publice. În momentul de față, termenul-limită este stabilit pentru data de 30 iunie 2019, dar procesul poate fi accelerat printr-o Ordonanță de Urgență a Guvernului.

Restituirea taxelor auto către cetățenii care au solicitat acest lucru ar putea avea loc cu o lună înaintea termenului anunțat inițial. La insistențele Comisiei Europeane, ministrul finanțelor publice intenționează să rezolve această problemă cel târziu la sfârșitul lunii mai 2019.

Din păcate, astăzi este o întreagă birocraţie pe acest subiect şi, la fel, am spus clar: ANAF-ul trebuie să se dea peste cap”, a declarat Eugen Teodorovici joi, 18 aprilie, în cadrul unei conferințe de presă. „Eu am să sprijin datul peste cap de mai multe ori, dacă este cazul, până la final de mai să se plătească sumele aferente acestei taxe. Adică suntem acum în aprilie, cât mai este până la final, iar până la final de mai trebuie să găsească orice fel de soluţie”, completează ministrul finanțelor publice, citat de Agerpres.

De restituirea taxelor vor beneficia doar cetățenii care au transmis o solicitare scrisă în acest sens, înainte de 31 august 2018. Aceștia își vor primi banii înapoi chiar și dacă au datorii către stat.

Restituirea taxelor – Despre ce taxe auto este vorba?

 

Citește și:

Cum arăta o plimbare cu mașina prin București în 1993

Mr. Bean își vinde mașina

VIDEO: Autostrada Soarelui arată ca după bombardament!

Un nou sediu RAR

Românii optează tot mai rar pentru mașini second-hand

Modelele Dacia comercializate în România primesc ediția limitată Techroad

 

Taxele ce urmează a fi restituite sunt: taxa specială, taxa de poluare, taxa pentru emisiile poluante și timbrul de mediu. Posesorii de autoturisme erau obligați să le plătească la prima înmatriculare, dar acestea au fost eliminate în ianuarie 2017, printr-un decret al Președintelui Klaus Iohannis, după ce Curtea de Justiție a Uniunii Europene le-a declarat ilegale.

Una dintre consecințele majore ale eliminării acestor taxe s-a dovedit a fi învechirea parcului auto în România. Potrivit DRPCIV, dintre cele 6,4 milioane de mașini înmatriculate în România, 3 milioane au o vechime de peste 15 ani. Numărul acestora a crescut considerabil în perioada 2017-2019.

Sursa: avocatnet.ro

Adaugă un comentariu