Rolls-Royce, afectat de Brexit: întregul sistem de producție ar putea avea de suferit

Rolls-Royce s-ar putea confrunta cu mari dificultăți în ceea ce privește producția. Din cauza Brexit, care se apropie cu pași repezi, constructorul britanic ar putea fi nevoit să își reorganizeze întregul sistem de asamblare a automobilelor.

Motivele de îngrijorare sunt cu atât mai serioase cu cât, marți seară, Parlamentul britanic a respins acordul negociat cu UE de Guvernul Theresei May. Situația politică tulbure poate afecta negativ schimburile comerciale între Regatul Unit și blocul european, iar reprezentanții Rolls-Royce se pregătesc psihic pentru cel mai nefericit scenariu.

Producția mașinilor Rolls-Royce este bazată pe un sistem eficient numit „just-in-time” (chiar la timp). Acesta presupune importarea pieselor în flux continuu, în cantitatea necesară de la o zi la alta, pentru a nu aglomera inutil depozitul. Tehnica s-a dovedit a fi un succes până în prezent, dar Brexit (plus votul de marți) ar putea complica enorm situația.

 

Citește și…

Curtea Constituțională: radarele nu vor fi presemnalizate

BMW a creat o motocicletă autonomă

Volkswagen și Ford își unesc forțele într-o alianță globală

Dacia recheamă în service mii de mașini

Record mondial: cea mai lungă mașină construită vreodată

Șoferii evită Terminalul Străulești din cauza tarifului

Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și până când

Tinerii care pot urma gratuit școala de șoferi

 

Este posibil chiar ca întreg sistemul de producție Rolls-Royce să treacă printr-o reorganizare radicală, schimburile comerciale dintre Marea Britanie și restul Europei urmând să devină mai dificile (mai ales în absența unui acord între cele două părți).

Dintre piesele necesare asamblării autovehiculelor Rolls-Royce, doar 8% sunt produse în Regatul Unit. În rest, peste 30.000 de piese sunt importate de la aproximativ 600 de furnizori internaționali.

Torsten Müller-Ötvös, director general al Rolls-Royce, subliniază cât de ușor poate fi dată peste cap producția: „Poți face planuri pentru orice, dar nu poți depozita piese pentru săptămâni întregi. Dacă lanțul logistic se destramă, va afecta producția. Este suficient să-ți lipseasă o componentă și nu mai poți finaliza mașina”.

Totuși, Müller-Ötvös exclude posibilitatea ca firma să își mute uzinele altundeva: „Suntem ancorați în Regatul Unit. Rolls-Royce face parte din ceea ce numesc bijuteriile coroanei industriale britanice”.

Marea Britanie va ieși oficial din Uniunea Europeană pe 29 martie.

Adaugă un comentariu