Decizia Guvernului: toate autostrăzile din România vor fi cu taxă

Prim-ministrul Viorica Dăncilă și consilierul său, Darius Vâlcov, au dezvăluit un plan care îi va afecta negativ pe toți șoferii români: absolut toate autostrăzile din România vor fi, în curând, cu taxă.

Informația a ajuns în presă mulțumită asociațiilor „Împreună pentru A8′, „Moldova vrea Autostradă’, „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei’ şi „Pro Infrastructură’. Reprezentanții acestora s-au întâlnit vineri, 8 februarie, la Palatul Victoria, cu premierul Viorica Dăncilă și consilierul Darius Vâlcov, pentru a le cere explicații cu privire la întârzierea lucrărilor la autostrada A8 Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş.

Supranumit Autostrada Unirii, din cauză că va lega România de Republica Moldova, drumul de mare viteză are termenul de finalizare în anul 2026. Un detaliu important subliniat în discuția de vineri este că șoferii vor trebui să plătească o taxă pentru a circula pe A8. Dar acesta este doar începutul.

Potrivit comunicatului de presă elaborat de participanții la întâlnire, Guvernul intenționează să implementeze aceeași măsură în cazul tuturor autostrăzilor din România: „La criticile asociaţiilor referitoare la viitoarea taxă de autostradă pentru acest segment, estimată la aproximativ 7 euro pentru 68 de kilometri, reprezentanţii Guvernului au replicat că toate autostrăzile din România vor fi în curând cu taxă’.

 

Citește și:

Sicrie pe roți: mii de mașini din România prezintă pericol iminent de accidente

Nu mai plătim taxă de pod când mergem la mare

Românii cumpără pe încredere mașini second hand: doar 15% le verifică în service

Cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

Noi taxe pentru șoferii care conduc în București

Camerele CNAIR, folosite în regim de radar? Răspunsul oficial al instituției

 

Pe de altă parte, este posibil ca unele autostrăzi să fie scutite de taxele de pod pe care șoferii le plătesc în momentul de față. Reamintim că Senatul a adoptat tacit un proiect care prevede eliminarea taxelor de pod pentru traversarea Dunării pe la Fetești și Giurgeni.

Revenind la A8 – Autostrada Unirii, proiectul este deocamdată în stadiu incipient, iar în bugetul anunțat pentru 2019 nu îi sunt alocate nici măcar fonduri suficiente pentru definitivarea studiilor de fezabilitate. De altfel, acesta este chiar motivul pentru care reprezentanții asociațiilor mai sus menționate au protestat recent în Piața Victoriei, manifestația lor conducând ulterior la întâlnirea cu Dăncilă și Vâlcov.

    Soso says:

    SI taxa pe autostrada, si vinieta, asta numai in Romania se poate intampla. Plus autostrazi platite integral si neconstruite (vezi A3 Brasov-Bors)… Astia si-o cauta cu lumanarea…

    alexandru says:

    Daca astea sunt autostrazi eu sunt papa d ela Roma.
    dar sa mai si platim pentru ele ca unii au furat( legal) 30-50% din costul acestor jalnice zise autostrazi deja este jaf la drumul mare.
    Zi guvern, parlament si politic si trage apa

    miki says:

    acum cand avem 3000 km de autostrazi cu 2-4 benzi pe sens, si-au gasit sa puna taxa!!!! de aia o sa piarda psd alegerile: dupa ce au construit mii de km de autostrazi si zeci de variante ocolitoare, pun taxa!

Adaugă un comentariu