Volkswagen Golf GTI TCR: Când R este prea mult și GTI nu este destul

Volkswagen Golf GTI TCR este noul hot hatch introdus în gama producătorului din Wolfsburg.

După cum îi spune și numele, modelul este inspirat din versiunea de competiție a lui Golf, dar este o mașină care poate fi condusă fără probleme pe drumurile publice.

Citește și…

Curtea Constituțională: radarele nu vor fi presemnalizate

Record mondial: cum arată cea mai lungă mașină construită vreodată

Dacia Duster Charisma: o nouă ediție specială a SUV-ului românesc

Dacia: mașină electrică pentru toate buzunarele

Cod Rutier 2019: Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan

Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și până când

Când poți conduce după ce ai consumat alcool

 

Îl poți recunoaște ușor. Are un splitter față special, praguri laterale extinse, un spoiler pe capacul hayonului, un difuzor de aer integrat în bara spate, jante din aliaj de 18 inchi și capace negre pentru oglinzile laterale. În spatele jantelor cu model specific găsim un set de discuri de frână perforate și un sistem de frânare mai performant decât acel al unui GTI obișnuit. Totodată, blocurile optice frontale sunt cu LED-uri încă din echiparea standard, după cum este și diferențialul cu alunecare limitată.

Opțional, clienții pot comanda un plafon de culoare neagră și o folie care imită finisajul unui figure pentru panourile laterale. Capacele oglinzilor laterale pot fi realizate din fibră de carbon, iar gama de opționale include mai multe pachete gândite special pentru acest model.

Odată deschise portierele față, logotipul TCR va fi vizibil pe asfalt datorită sistemului de iluminare dedicate, iar cei doi ocupanți ai locurilor din față se vor așeza pe scaune sport cu o tapițerie mixtă de textile și microfibră cu un model specific. Volanul sport este exclusiv pentru acest model, iar mai multe elemente interioare poartă accente de culoare roșie.

În materie de putere, este încadrat între GTI Performance și Golf R, deși nivelul de putere asigurat îl aduce mult mai aproape de R decât de orice altceva din gama Golf.

Mai precis, Golf GTI TCR are un motor 2.0 TSI de 290 CP, adică doar zece cai-putere îl despart de Golf R. O altă diferență importantă este faptul că are tracțiune față, nu integrală. Singura transmisie din gamă este un DSG cu șapte trepte și două ambreiaje, ceea ce îi asigură un sprint 0-100 km/h în doar 5.6 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Opțional, clienții pot solicita ridicarea vitezei maxime la 260 km/h.

În Germania, un Volkswagen Golf GTI TCR costă 38.950 de euro cu toate taxele incluse. Asta îl face cu aproximativ 5.000 de euro mai scump decât un GTI Performance, dar cu peste 3.000 de euro mai ieftin decât un Golf R. Însă, cu un singur pachet de opționale croit special pentru acest model, ajungi la prețul unui Golf R.

Adaugă un comentariu