VW păstrează cutiile manuale în ofertă

Volkswagen păstrează în ofertă cutiile manuale și va continua să facă acest lucru, anunță Matthias Rabe, șeful departamentului de dezvoltare tehnică pentru divizia de autoturisme de la Volkswagen.

Afirmația oficialului a venit într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar, cărora le-a explicat că VW înțelege dorința publicului de a avea o mașină cu transmisie manuală. Tocmai de aceea, VW păstrează transmisiile manuale în gamă câtă vreme cererea va motiva acest lucru. Cu alte cuvinte, câtă vreme vor exista suficienți clienți pentru variantele cu transmisie manuală ale modelelor VW, marca germană va oferi în continuare această opțiune.

Transmisia cu o singură treaptă – de ce este perfectă pentru mașinile electrice

Cel mai bun exemplu în acest sens este Volkswagen up! GTI, oferit în Europa doar în compania unei transmisii manuale cu șase trepte. Polo GTI este oferit atât într-o variantă cu o transmisie DSG cu șase trepte, cât și în compania unei transmisii manuale cu șase trepte.

Volkswagen renunță la ideea unui DSG cu 10 trepte

Fratele mai mare, Golf GTI, este și el oferit cu o transmisie manuală cu șase trepte, dar acest lucru nu se aplică și pentru varianta sa diesel, Golf GTD. Dar transmisiile manuale nu vor fi oferite doar pentru amatorii de hot-hatch-uri, ci și pentru modelele cu volume mari din gamă. În cazul celor din urmă, transmisia manuală este adesea o opțiune strâns legată de prețul variantei alese de client.

Iată 5 lucruri pe care să nu le faci când conduci o mașină cu transmisie automată

În același timp, Volkswagen va avea modele oferite exclusiv cu transmisii automate, cum este cazul SUV-urilor mari și al unor variante ale berlinelor de clasă medie. Evident, hibridele din gama VW vor rămâne și ele pe acest făgaș, deoarece nu ar avea sens dezvoltarea unor variante cu transmisie manuală a acestor variante de motorizare.

Iată 5 lucruri pe care să nu le faci când conduci o mașină cu transmisie manuală

În ciuda costurilor mai mici la achiziție, majoritatea modelelor oferite atât cu o transmisie manuală, cât și cu o transmisie automată prezintă un dezavantaj în fața fraților cu automată la nivelul consumului de carburant, al emisiilor de noxe și la performanțele de accelerare. Adesea, diferențele sunt mici, dar o automată își poate amortiza diferența de cost prin economia de carburant obținută după un rulaj semnificativ – acest aspect depinde de fiecare model în parte.

Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?

 

Via | Autocar

Adaugă un comentariu