Nissan Qashqai: Efect integral, acum!

Evoluția seriei Nissan Qashqai continuă spectaculos sub forma celei de-a treia generații. Tentația supremă: versiunea 4×4 cu propulsie mild-hybrid de 156 CP și transmisie X-Tronic.

Au trecut 15 ani de când primul Nissan Qashqai a pornit să exploreze un segment de piață încă slab populat, cel al SUV-urilor familiale subcompacte (nu le-aș spune „mici', că nu sunt chiar mici). Într-un context în care, pe atunci, tenta dinamic-hightech era ilustrată de Toyota RAV-4 și cea offroad-polivalentă de către primul Land Rover Freelander, asupra lui Qashqai plana o undă de derută: bun, și ăsta ce face? Cei de la Nissan au reușit să-și impună produsul printr-o foarte reușită dozare de aspect practic-prestații-calitate-preț.

Prețuri Nissan Qashqai: noua generație pornește de la 22.990 de euro

Scopul unei reușite comerciale fusese atins, dar conturarea mai precisă a personalității lui Qashqai rămăsese o treabă de viitor. Cea de-a doua generație a marcat un pas mare în acest sens, iar cea de-a treia (aici de față) iese plăcut în evidență pe fondul segmentului și are cu ce să sensibilizeze clienții, din toate punctele de vedere. O viziune mare într-o formă compactă, ca să zicem așa. Față de prima generație, mașina actuală e cu 11 cm mai lungă, cu 5,5 cm mai lată, în timp ce înălțimea a crescut cu 2 cm (pare puțin, dar la proporții se simte/sesizează).

Silueta mașinii a căpătat o clară expresie dinamică și, prin tratarea designului, o tușă incisivă de avangardă. Așa se prezintă un produs „de neoprit', pe care și-l vor dori nu numai clienții raționali, ci și cei, ca să zicem așa, emoționali. Însă promisiunile frumoase ale acestei înfățișări SF sunt ținute de către latura tehnic-funcțională a mașinii? Cel puțin în cazul versiunii cu motorizare mild-hybrid de 156 CP, tracțiune integrală și transmisie cu variație continuă X-Tronic având linie de dotare Tekna Plus vom spune că da.

Noul Nissan Qashqai nu va mai avea diesel, dar vine ca e-Power

Ambianța interioară completează mesajul designului exterior. Privit de dinăuntru, Qashqai lasă și mai pregnant impresia că ar fi o mașină dintr-o clasă superioară: atât ecranul multimedia, cât și tabloul digital al instrumentelor sunt de dimensiuni generoase, iar modulul de comenzi pentru climatizare are o lățime considerabilă. Complexitatea volanului multifuncțional completează ideea. Selectorul transmisiei amintește de ce-am văzut pe la Audi, în apropierea sa găsindu-se și comutatorul programelor de rulare (oferă programe pentru teren denivelat, iarnă, drum, conducere economică și mod sportiv). Ergonomia e mai presus de orice reproș.

Comportamentul dinamic riguros și cu o notă de fermitate lesne de sesizat aduce un progres în materie de agilitate față de fosta generație. Filtrarea denivelărilor transversale scurte merită să fie apreciată, iar funcționarea suspensiei, în general, oferă atât un bun nivel de confort, cât și încredere în stabilitate.

Nissan Qashqai facelift este disponibil pentru piața din România / informații, galerie foto, prețuri

Cei interesați în mod special de conducere vor fi remarcat că am lăsat la urmă un element de interes major al acestei mașini: transmisia X-Tronic. Aici avem de-a face cu o generație nouă de transmisii CVT, despre care s-a comunicat că asigură scăderea consumului cu 15% și reducerea patinării cu 40%. Nu putem confirma cifrele acestea, dar vom confirma că preluarea fără eforturi notabile și fără întârzieri a cuplului motor de către transmisie ne face să credem în ele. Am zâmbit cu scepticism când am văzut că există un mod de rulare Sport și padele pentru schimbarea manuală a unor trepte de viteză virtuale (presetate), însă concluzia am tras-o după ce am condus mașina în manieră incisivă: da, răspunsul transmisiei X-Tronic cu care este echipat noul Qashqai include spontaneitate în răspuns, nerv și sportivitate reală.

NISSAN QASHQAI 1.3 DIG-T X-TRONIC

Motor L4, benzină, turbo + motor electric
Cilindree 1332 cmc
Putere max 158 CP/5500 rpm
Cuplu max. 270 Nm/ 1800-3750 rpm
Transmisie integrală, CVT
L/l/h 4425/1835/ 1625 mm
Masă proprie 1532 kg
Portbagaj 436–1518 l
0–100 km/h 9,9 s
Viteză max. 190 km/h
Consum 7,0 l/100 km
Autonomie 506 km
Emisii CO2 158 g/km
Preț de bază 34.570 euro (Tekna Plus)

Adaugă un comentariu