LATURA FRUMOASĂ A RAȚIUNII

 

Uitați de SUV-urile XXL cu performanțe mega: VW ID.5 și Polestar 2 ne arată cum funcționează cu adevărat mobilitatea electrică.

DECI, CHIAR AR PUTEA FUNCȚIONA.
VW ID.5 și Polestar 2 îndulcesc trecerea noastră la mașina electrică. Cei doi amici ai bateriei fac o mulțime de lucruri bune. Forma rațională, motorul economic și exteriorul șic stârnesc curiozitatea. {i prețurile de achiziție sunt rezonabile (mulțumită ecotichetului). Mobilitatea electrică într-o comparație captivantă!

CE NE OFERĂ: POLESTAR MAI RAFINAT, VW MAI SPAȚIOS
ID.5 este cu 14 cm mai înalt decât Polestar, restul dimensiunilor fiind aproape aceleași. Linia cool și puternică de coupé a seriei 2 amintește mai mult de o limuzină hatchback, crossoverul potrivindu-se destul de bine aici. Pe locurile din față se stă bine în Polestar, nu mai înghesuit decât în ID.5, dar semnificativ mai jos decât în VW (585 față de 640 mm), și pe perne mai înguste, cu mai puțină sus-
ținere laterală. Scaunele VW sunt mai confortabile pe distanțe lungi, doar tetierele integrate nu concordă. În spate la Polestar se simte o lipsă de spațiu pentru genunchi, iar plafonul cu acoperiș mai coborât spre spate necesită mai multă mobilitate la îmbarcare. Persoanele care călătoresc în VW pe scaunele din spate sunt mai relaxate și pentru că perna scaunului este montată mai sus deasupra podelei vehiculului și este mai lungă. Cu toate acestea, dacă șoferul își lasă scaunul în jos, picioarele celui din spate cu greu intră sub scaun.

 

Vizibil și tangibil, mai multă atenție la detalii întâlnim la Polestar. Materialele mai fine, sustenabile și mai puține trosnituri în mers pe piatră cubică îi aduc două puncte în plus față de VW, care, de asemenea, iese în evidență prin dimensiunile moderat de precise ale lufturilor.

Surpriza vine când este vorba de funcționare: sistemul VW, care inițial a fost puternic criticat, devine din ce în ce mai bun, reacționând mai rapid și mai fiabil. Funcțiile vehiculului, cum ar fi geamurile electrice, încă nu pot fi controlate prin „Hello ID', dar temperatura poate fi ajustată după dorință sau prin declarații de genul precum „Mi-e frig/cald'. Totuși, accesarea comenzilor de pe monitor prin glisorul tactil rămâne enervantă, iar câmpurile senzoriale sensibile de pe volan continuă să provoace erori de operare.

Polestar impresionează și la interior cu un design rece și clar, care se dispensează în mare măsură de întrerupătoare sau butoane. Deși structura meniului ecranului tactil rămâne complexă, el funcționează destul de bine datorită butoanelor virtuale mari. Sistemul de operare Android de la Google include Google Maps și Navi, Spotify și radio online, dar puteți descărca, de asemenea, mai multe aplicații din Google Play Store. Acest lucru funcționează excelent, mai ales controlorul de trafic, care se dovedește foarte fiabil. În plus, față de radio și navigație, temperatura și încălzirea scaunelor pot fi setate și ele pe „Hey Google'. La fel ca și la VW, geamurile sunt acționate prin apăsarea unui buton, dar la Polestar, din păcate, rămân vizibili circa zece centimetri din geamul din spate.

Când vine vorba însă de vacanțe, VW este prima alegere. Spătar spate divizat, o trapă în spate și podea dublă de încărcare oferă ambele mașini, dar la ID.5, capacitatea maximă a portbagajului este mai mare cu 466 de litri. Dar un spațiu de depozitare în față nu există la VW, în ciuda tracțiunii pe roțile din spate. În schimb, există la Polestar (35 l), care are tracțiune față.

CUM SE CONDUC: POLESTAR AGIL, VW ECHILIBRAT
Suspensia reglabilă în 15 (!) trepte și direcția plăcută și precisă sunt atuurile cu care ID.5 iese în evidență, atrăgând plăcut atenția atât atunci când ataci rapid virajele, cât și atunci când glisezi fără efort, chiar și pe drumuri secundare prost peticite. Doar gropile foarte adânci fac ca roțile mari de 21 de inchi (1.030 de euro) să genereze zgomote puternice și să dea șocuri suplimentare în direcție. Polestar, care este echipat cu roți de 20 de inchi (1.200 de euro), reacționează întotdeauna mai puțin lin la un carosabil denivelat, iar suspensia – în contrast cu feedbackul complet artificial al direcției – se dovedește prea rigidă. Datorită amortizării scăzute, Polestar se dovedește totuși o mașină mai agilă și mai manevrabilă.

Motorul electric mai puternic susține și el această impresie. Cu cei 231 CP, cu 27 CP mai mult decât ID.5, Polestar etalează performanțe superioare. Performanțele VW-ului par mult mai slabe, mai ales când e vorba de demaraje sau reprize până la viteze de peste 100 km/h. ID.5 este cu o secundă bună în urmă când atinge 100 km/h și pierde peste șapte secunde când atinge viteza maximă de 160 km/h.

În ceea ce privește consumul, cele două mașini nu ies în evidență cu nimic. VW-ul mai puțin puternic, dar mai greu cu 123 de kilograme și cu o sarcină utilă mai mare, necesită aproximativ 22 kWh/100 km, la fel ca Polestar. Nu este o valoare rea, autonomia fiind de aproximativ 400 de kilometri datorită bateriilor mari. Polestar are puterea de încărcare mai mare, absorbind până la 155 kW de energie electrică DC (VW: 135 kW).

CÂT COSTĂ: AMBELE CU BONUS DE MEDIU COMPLET
Datorită unei politici inteligente de prețuri, cu prețuri de bază de puțin sub 48.000 de euro (aproape 40.000 de euro net), ambele sunt pe deplin eligibile. Prețul mașinilor de testare de aproximativ 56.000 de euro este redus cu 9.570 de euro (inclusiv taxe). Singura diferență notabilă în materie financiară este făcută de asigurători, care acordă lui VW ID.5 o clasă de asigurare mai bună decât în cazul lui Polestar 2. Trebuie făcut ceva și în acest sens, pentru ca trecerea la mașini electrice să se facă mai des.

LOCUL OCUPAT
1. VW ID.5 – Spațiu, confort, autonomie ﹘ totul este în regulă. Pentru cât costă, calitatea ar trebui să fie mai bună.
2. Polestar 2 – Motor reușit, design grozav, manoperă fină, doar suspensia uneori dură și lipsa de spațiu în spate strică prezentarea.

 

VERDICT
Așa ne lăsăm noi tentați de mobilitatea electrică. VW ID.5 și Polestar 2 au un aspect distinct, motoare rezonabile și rămân accesibile ca preț datorită eco-tichetului. VW, spațios și confortabil, este în cele din urmă câștigătorul, dar Polestar atrage persoanele cu status social înalt.

Adaugă un comentariu