Mercedes Clasa E de la 4.500 de euro: La început, au fost probleme…

Problemele cu sistemul de frânare și de electronică afectează imaginea imaculată a lui Mercedes Clasa E W 211. Este oare aceasta, ca mașină rulată, un caz demn de un medic patolog?

„Cu 30 de ani în urmă am mai avut un Mercedes, un /8 diesel (W114/W115 – n.r.). Mi-aș dori să pătrund din nou în lumea Mercedes, spune medicul radiologist Andreas Leichert din orașul german Ahrensburg. Bugetul este limitat: 10.000 de euro. Iar de acești bani trebuie să fie un adevărat Benz, un sedan clasic cu multă putere și lux suveran. Din această perspectivă, acest E 320 CDI deținut de o persoană particulară se potrivește de minune descrierii: este unul dintre primele W 211 cu diesel V6 și cutia automată cu șapte trepte 7G-Tronic, fiind înmatriculat prima oară în iunie 2005. Kilometri la bord: aproximativ 213.000. Ce este special la acest 320 CDI: primul proprietar a comandat aproape toate echipamentele opționale din lista de prețuri a Clasei E din 2005: tempomat adaptiv Distronic, suspensie adaptivă Airmatic, acoperiș panoramic din sticlă, scaune sport față Multicontour cu ventilație, încălzire și funcție de masaj, navigație Comand, Parktronic etc.

Mercedes Clasa E: Opționalele nu mai valorează nimic

La prețul de bază de 49.851 de euro au fost astfel adăugate echipamente opționale de 27.865 de euro. În total, 77.716 euro. Valoarea de piață de astăzi este, potrivit specialiștilor Schwacke: 10.200 de euro. Toate echipamentele opționale abia dacă aduc o valoare suplimentară de 550 de euro! 9.400 de euro oferă doctorul Leichert – și-l duce pe Benz la propriul doctor, de mașini. Diagnosticul: anvelope spate uzate, tubulatura turbinei fisurată, pierderi de ulei pe la capacul chiulasei. Defecțiunea scaunelor Multicontour este tipică la Daimler și cunoscută de specialiști: acestea nu se mai încălzesc corespunzător, perna termică este defectă. În plus, sistemul de masaj nu mai funcționează, cauza posibilă fiind compresorul defect sau o fisură la perna de aer ori la conductele de alimentare cu aer.

Computerul de diagnoză nu găsește, în schimb, nicio eroare: acest Benz este în stare foarte bună. Un sfat pentru cumpărători: întotdeauna verificați computerul mașinii cu un tester pentru a descoperi orice eroare care altfel ar trece neobservată în timpul unui test drive. Dacă este vorba de unul dintre exemplarele timpurii dinainte de faceliftul major din 2006, trebuie acordată o atenție deosebită datei de expirare a sistemului de frânare hidraulic Sensotronic (SBC). Și aici, testerul poate fi de ajutor.

Mercedes Clasa E

Problemele inițiale cu descărcarea bateriilor, defectarea sistemului SBC și alte probleme de electronică au fost rezolvate de Daimler prin mai multe rechemări în service operate până în 2005. Cea mai bună recomandare este un W 211 produs după faceliftul din 2006. Atunci, Mercedes-Benz a înzestrat Clasa E nu numai cu motoare mai puternice și cu o electronică mai robustă, ci a decis și revenirea la sistemul clasic hidraulic de frânare. Pentru aceste exemplare de W 211, se aplică aceeași regulă ca și pentru legendarele /8 (W114/W115) și W 123: acestea merg, și merg, și merg, fără să dea semne de oboseală.

Mercedes Clasa E: Abia după patru ani a venit maturitatea tipică a brandului

Mai întâi aclamată ca o revelație a sistemelor de siguranță, apoi condamnată ca o aberație: sistemul de frânare electrohidraulic SBC (Sensotronic Brake Control) a dispărut odată cu faceliftul major din iunie 2006 – după numai patru ani. Chiar de la început au fost probleme cu intrarea bruscă a sistemului de frânare în modul de urgență și creșterea alarmantă a distanțelor de frânare. Mercedes a reacționat după ce Auto Bild a evidențiat problema, cu două rechemări, în care a fost schimbat software-ul și unitatea hidraulică. Astăzi, frânele funcționează corect chiar și pentru mașinile mai vechi, dar o problemă încă rămâne: Mercedes recomandă schimbarea pompei hidraulice odată ajunsă la sfârșitul ciclului de viață. Când anume se întâmplă acest lucru este determinat de software. Printre alte criterii, numărul și intensitatea frânărilor sunt cruciale. Indiferent de numărul de kilometri, Mercedes schimbă gratuit pompa până la vârsta de opt ani a mașinii. Dacă întreținerea nu a fost corespunzătoare, acoperirea costurilor va fi doar parțială. Prețul întreg: în jur de 2.000 de euro. Reparația nu e posibilă.

Unitatea SBC
Mercedes Clasa E
Inima sistemului de frânare SBC (până în 6/06) este sistemul de control hidraulic cu electropompă integrată. Pentru a asigura funcționarea sigură, Mercedes recomandă înlocuirea acestuia după o anumită perioadă. Costuri: în jur de 2.000 de euro.

7G-Tronic
Mercedes Clasa E
Dacă apar probleme la schimbarea treptelor, ajută o curățare a sistemului hidraulic al transmisiei și a convertizorului de cuplu, urmată de schimbarea uleiului și a filtrului.

 

Acoperiș panoramic
Mercedes Clasa E
Dacă acoperișul este reglat incorect, apare un zgomot la vânt deranjant de la 80 km/h. Parasolarul electric poate să scârțâie.

 

Articulațiile suspensiei
Mercedes Clasa E
O problemă la multe mașini moderne: suspensia multilink predispusă la uzură. La fel și la W 211, care a înregistrat la TüV o rată crescută a uzurii la pivoți (150 de euro pe fiecare parte) și basculele inferioare față (în jur de 300 de euro). Arcurile se pot rupe (350 de euro pe fiecare punte).

Filtru de particule
Mercedes Clasa E
Serie pe toate dieselurile din primăvara lui 2005. La rulaje mari se colmatează. Schimbare: 1.000 de euro.

 

Airmatic
Mercedes Clasa E
Problema suspensiei pneumatice: pierderi la pernele de aer (fiecare 1.100 de euro) și compresoare defecte (cca. 650 de euro).

 

Verdict
Problemele cu rugina ale predecesorului W 210 sunt istorie, iar slăbiciunile inițiale ale lui W 211 au fost rezolvate de Mercedes prin rechemări în service. Recomandarea noastră este pentru exemplarele de după iunie 2006. Abia acelea asigură fiabilitatea și calitatea tipice Mercedes.

Mercedes Clasa E

Adaugă un comentariu