Va trebui să mai așteptăm pentru prima Dacie electrică, spun oficialii Renault

Viitor electric al mărcii Dacia prinde contur după declarațiile recente ale oficialilor Renault. Iată când vom avea prima Dacie electrificată!

Citește și:

„Dacie, deschide!’: așa intră un adolescent în mașina sa, o Dacia 1300 (VIDEO)

Noutate Dacia: Duster primește cea mai economică motorizare!

Dacia nu vrea să ştii asta: iată cum accesezi funcţiile de diagnoză (VIDEO)

Ideea unei Dacii alimentată (sau, după caz, ajutată) de curent electric a depășit de mult scenariile fanteziste și se îndreaptă cu pași fermi către materializare. În contextul pieței auto actuale, electrificarea brandului Dacia este nu altceva decât o necesitate: noile norme de poluare aduc penalizări pentru marca românească, ai cărei nivel mediu de emisii depășește baremul european.

În plus, spune directorul Renault Europa Phillipe Buros citat de Automotive News, clienții mărcii sunt din ce în ce mai receptivi la ideea de electrificare: „Când Dacia a început să crească (în popularitate) majoritatea clientelei noastre din Franța era din zone rurale, dar astăzi avem o mulțime de cumpărători din orașe, precum în Paris. Iar ei vor o Dacia electrică. Însă vor una care să fie mai accesibilă ca preț decât un Renault electric.’

Cu toate că problema electrificării este una actuală, oficialii Renault consideră că nu este încă momentul pentru un debut electric (sau hibrid) în gama Dacia. Motivul este legat de costuri în raport cu normele de emisii, : „Problema costurilor pentru reducerea emisiilor este că prețul mașinii crește cu 1.000-1.500 de euro. La un autoturism de 100.000 de euro, costurile sunt absorbite mai ușor. Dacă mașina costă însă 8.000-9.000 de euro, asta înseamnă cu 10% sau mai mult. De aici și întârzierea implementării (tehnologiilor Renault în Dacia), întrucât încercăm să așteptăm cât de mult putem pentru a amortiza costurile noilor tehnologii.’

În acest moment, soluția reducerii mediei de emisii pentru Dacia este oferirea de motorizări GPL (gaz petrolier lichefiat). „În Italia avem cea mai mare cotă din piața GPL, mai mare decât cea a FIAT. În cazul Duster, mai mult de 50 de procente din vânzări îl reprezintă versiunea GPL’, spune Buros.

Adaugă un comentariu