Hyundai Tucson este nou întru totul, de la design la tehnologie și motorizări

Tucson, vedeta incontestabilă de la Hyundai, primește o nouă generație care marchează o nouă eră în istoria producătorului sud-coreean. 

Citește și:

Hyundai Kona facelift: estetică modificată, tehnologie mild hybrid și versiune N Line

Cum a devenit un câine vagabond ambasador de brand pentru Hyundai

Hyundai Kona Electric reușește un record impresionant de autonomie

Hyundai introduce prima transmisie manuală fără pedală de ambreiaj

După o scurtă sesiune de teasing, Hyundai a prezentat noul Tucson în toată splendoarea sa. Cea de-a patra generație este îmbunătățită în fiecare aspect, de la designul exterior la suita de tehnologii disponibile. Cu toate că Tucson este cel mai bine vândut SUV la nivel global, cu peste 7 milioane de unități până în prezent, Hyundai a dat dovadă de curaj la capitolul design, care este unul revoluționar, nu evolutiv. Noul limbaj de design, numit Sensous Sportiness, va fi preluat și de alte modele din familia producătorului sud-coreean.

Ca dimensiuni și volume, noul Tucson a căpătat ușor proporții: are 4.500 mm lungime (+20 mm), 1.865 mm lățime (+15 mm), 1.650 mm înălțime (+5 mm) și un ampatament de 2.680 mm (+10 mm). Lungimea extra a ampatamentului și reproiectarea habitaclului au dus la extinderea spațiului pentru pasagerii din spate, care se bucură de 2,6 centimetri de spațiu suplimentar pentru genunchi. Volumul portbagajului a crescut, în funcție de versiune de motorizare, cu 33-107 litri, ajungând acum la o valoare maximă de 620 de litri. Prin rabatarea banchetei spate, acesta poate ajunge până la 1.799 de litri.

Lista de motorizări ale noului Tucson își propune să bifeze toate modalitățile de electrificare: mild hybrid, hibrid clasic și plug-in hybrid. Toate motorizările sunt bazate pe unități de 1,6 litri, cu patru cilindri în linie, atât diesel (CRDi) cât și pe benzină (T-GDI).

Cei care urmăresc motorizările non-electrificate au ales între un benzinar cu 150 CP, oferit cu manuală în șase trepte și cu tracțiune față sau integrală, și un diesel cu 115 CP, cutie manuală și tracțiune față.

Tucson dispune și de trei oferte mild hybrid. Primul este 1.6 T-GDI cu 150 CP, tracțiune față, transmisie inteligentă sau automată cu dublu-ambreiaj și șapte trepte. Pentru cei care vor mai multă putere există și versiunea 1.6 T-GDI cu 180 CP, oferită cu transmisia manuală inteligentă în combinație cu tracțiunea 4×2 sau cu cutia automată cu șapte trepte și tracțiune integrală. Fanii diesel primesc și ei un mid hybrid sub forma lui 1.6 CRDi cu 136 CP, automată cu șapte trepte, la alegere, tracțiune 4×2 sau 4×2.

În momentul lansării, cea mai puternică versiune este hibridul clasic, constituit din motorul de 1,6 litri și un motor electric cu 44,2 kW alimentat de o baterie de 1,49 kWh. Sistemul dezvoltă 230 CP, este oferit atât ca 4×2 cât și ca 4×4 și este cuplat unei transmisii automate cu șase trepte.

Gama de motorizări va fi extinsă în 2021 cu o versiune plug-in hybrid, care va avea la bază tot motorul de 1,6 litri, pe benzină, supraalimentat și care va dezvolta în total 265 CP. Detaliile tehnice despre această motorizare vor fi furnizate ulterior.

Și la capitolul tren de rulare Hyundai Tucson promite noutăți: clienții pot opta acum și pentru un sistem de amortizoare adaptive, controlate electronic. Sistemul de direcție a fost și el îmbunătățit, spune Hyundai.

La interior, noul Tucson s-a debarasat de majoritatea butoanelor clasice, comenzile acestora fiind trecute în digital — inclusiv cele pentru climatizare —, pe ecranul tactil central, care măsoară 10,25 de inci în diagonală. Aceeași dimensiune are și instrumentarul de bord digital din spatele volanului. Sistemul multimedia oferă toate funcțiile moderne de pe piață, de la încărcare wireless a telefonului mobil la conectivitate Apple CarPlay și Google Android. O funcție mirroring este, de asemenea, disponibilă. Mai mult, clienții Tucson pot „comunica' mai ușor cu mașina prin aplicația Bluelink, care oferă atât informații despre autonomie/rezervă de combustibil cât și o serie de funcții precum blocarea/deblocarea ușilor de la distanță, informații de trafic în timp real trimise pe sistemul de navigație al mașinii, ghidare către locul unde e parcată mașina etc.

O altă noutate este sistemul de aer condiționat Multi-Air, care disipează fluxul de aer pentru o răcire/încălzire mai eficientă și pentru mai mult confort. Noul Tucson dispune de climatizare pe trei zone.

Și la capitolul tehnologii de siguranță și asistență, Tucson vine foarte bine pregătit și generos echipat, de la asistenți pentru menținerea pe bandă, de frânare de urgență sau de monitorizare a unghiului mort până la Highway Driving Assist, Smart Cruise Control Curve, stream video pe instrumentarul de bord pentru unghiul mort sau sistemul de parcare autonomă.

Adaugă un comentariu