BMW Seria 5 Touring SH de la 15.000 de euro sau VW Golf nou?

E mai bine cu mașina de ocazie? Iată momentul luminării pentru cei chinuiți de întrebarea: BMW Seria 5 Touring (din 2015 cu 70.400 km la bord, preț: 19.000 de euro) sau un Golf nou?

Puterea de a convinge stă în credibilitatea argumentelor – care, la o examinare mai atentă, ar putea prezenta puncte slabe. Mai ales dacă în joc sunt implicate și emoții. Acestea vor avea o influență considerabilă, în special în situațiile cele mai neobișnuite, cum ar fi comparația pe care AUTO BILD o propune astăzi, între două mașini – una, nouă și alta, veche – din clase total diferite.

Colegii noștri din Germania au elaborat articolul interogând mai multă lume decât de obicei, de la persoane întâlnite la prima vedere și până la rudele apropiate. Condensarea informației a fost dificilă, deoarece, în lipsa unor presiuni concrete legate de cumpărarea unui automobil, alegerea a fost abordată preponderent emoțional. De altfel, au fost și unii care nu au reușit să-și limpezească orientările și să scape de chinul dilemei.

Să pornim de la un aspect marcant al problemei: deprecierea. În cazul de față, aceasta nu mai are o relevanță determinantă. După vreo trei ani, Golful cumpărat de nou va mai valora doar vreo 50% din prețul achitat în prezent. Prețul său teoretic ar fi de 25.577 de euro (echipare Highline 2.0 TDI, DSG). Oricum, deprecierea după trei ani va fi un număr cu cinci cifre în euro.

Fiindcă tot am pomenit cuvântul „cinci', să vedem ce ar fi de spus și despre BMW. Caracterul său p

remium și clasa superioară favorizează de la sine o depreciere accentuată, nu neapărat determinată de factori tehnici, cât de uzarea morală a mașinii și prețul inițial ridicat. Ce-i drept, latura tehnică nu poate fi ignorată, Seria 5 fiind suspectă de defectarea injectoarelor, uzura prematură a lanțurilor de distribuție și cedarea suspensiei pneumatice de la puntea din spate (asta la exemplarele din primele contingente).

Amintim că suspensia pneumatică a fost opțională și nu se regăsește prea frecvent la exemplarele pr

oduse înainte de 2013. Cu cât mașina este mai veche, cu atât mai posibile sunt și uzurile articulațiilor sau ale altor elemente de la trenul de rulare. Una peste alta, generația F10 (produsă între 2010 și 2017) rămâne o referință în materie de calitate de fabricație.

BMW Seria 5 s-a comportat foarte bine într-un test de anduranță AUTO BILD, dar nici exemplarul Golf Sportsvan supus unui astfel de test nu a fost mai prejos. Știm că aceste mașini rezistă bine și dincolo de pragul celor 150.000 km. Referitor la eficiență și performanțe, confort, aptitudini pentru călătorii lungi și parte practică, Seria 5 reprezintă o ligă superioară. Chiar și acolo, puțini sunt cei care îndrăznesc să-i sufle în ciorbă. Golf, chiar și în stare nouă, nu poate face față la nivel tuturor acestor criterii. Problema spațiului interior nici nu se pune.

Exemplarul BMW 520d din paginile noastre are aproape 4 ani, a rulat vreo 70.000 km și a fost mașină de companie. Nu e un vehicul care să fi trecut prin solicitări semnificative. Fapt aproape șocant în segmentul său: cutia de viteze este manuală! Iată, probabil, și motivul pentru care mașina nu se grăbește să părăsească dealerul din Bockel. În general, cei care doresc o astfel de mașină se așteaptă să dea peste binecunoscuta cutie automată ZF cu 8 trepte, foarte bine integrată în mecanica BMW.

A nu se deduce că transmisia manuală ar avea vreo problemă anume, din contră: schimbarea vitezelor a fost mereu o componentă a „plăcerii de a conduce' la bavarezi, doar că preferința clienților pentru cutiile automate a câștigat mult teren în ultimii ani.

Ce avem de spus în legătură cu Golf 2.0 TDI? Automobilul Volkswagen este o referință a clasei sale, consumă puțin, iar piesele și intervențiile tehnice costă evident mai puțin decât cele de la BMW. Exceptând cumularea ulterioară a costurilor de exploatare, achiziționarea BMW-ului va fi o mare bucurie și un avantaj bugetar pentru cei ce se decid în favoarea sa. Nivelul ridicat de calitate al mașinii se va traduce printr-o funcționare aproape fără griji de-a lungul câtorva ani, cu riscuri minime de sesiuni în service. În același timp, faza majoră a deprecierii mașinii trece odată cu prima revânzare, BMW urmând să-și păstreze destul de bine valoarea de-acum înainte. Ce ar putea fi mai convingător de atât?

Foarte solidă lucrare – și unele slăbiciuni tradiționale au „rezistat în proiect

Ne putem formula părerea fără rezerve în virtutea unui test de anduranță pe care l-a desfășurat AUTO BILD în Germania cu un exemplar BMW 528i și care s-a încheiat în 2013 cu notarea 1+ acordată fiabilității mașinii – asta înseamnă că Seria 5 are calități excelente pe termen lung. Dintre cei care preferă breakurile ca urmare a laturii lor practice, cei mai mulți au ales motorizări diesel. Respectivul gen de client acumulează mulți kilometri de-a lungul unui interval de doar câțiva ani. Mașinile care prezintă un rulaj ciudat de redus necesită o verificare suplimentară. Altfel, articulațiile suspensiilor constituie primul punct recomandat de examinare.

Cutie de viteze manuală

Nu prezintă nicio suspiciune tehnică, doar că a ajuns să fie o raritate în cazul breakurilor recente din clasa mare.

Lanț de distribuție

În cazul Seriei 5 din generația F10/F11, problemele cu lanțul de distribuție au devenit rare. Uneori, service-urile BMW se ocupă din proprie inițiativă de inspectarea sa.

Compensarea gărzii la sol

În cazul constatării unor anomalii în funcționarea suspensiei pneumatice din spate, se cere intervenție în service. Pernele pot deveni poroase în timp.

Arcuri, amortizoare, alte elemente

La Seria 5 au fost menționate prin statistici articulații care prind prematur joc și amortizoare nefiabile. Neglijarea lor poate duce la uzuri extinse.

Un portbagaj din altă ligă

Diferențele de clasă dintre VW Golf și BMW Seria 5 Touring sunt evidente. Datorită posibilităților de modulare, Seria 5 Touring rareori își atinge limitele practice.

 

Verdict

Chiar e neapărat să persiști pe motiv de noutate în cumpărarea unei mașini compacte, dacă vrei una mai mare? Desigur, Golf e propunerea de referință în cadrul clasei și are destule de oferit. Dar dacă dimensiunile și prestațiile sale nu sunt suficiente în proiectul achiziției, atunci căutarea unui BMW Seria 5 cu rulaj nu prea mare se impune, mai ales că și prețul ar putea reprezenta un avantaj serios.

Citește și:

Noul Volkswagen Passat

Nu mai plătim taxă de pod când mergem la mare

Cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

Camerele CNAIR, folosite în regim de radar? Răspunsul oficial al instituției

    Sofer says:

    Am avut 2 BMW ( seria 3 si x3). Amandoua au cazut la 150000 km, adica o gramada de probleme tehnice cu costuri mari de intretinere. La cele 19.000 euro se adauga un sevice scump, care incepe pe la 130000 km, asa ca proaspatul cumparator va avea o marja cam de 60-70.000 km fara costuri suplimentare. Dupa aceea rezista cei cu nervii tari: pe de o parte costurile de service sunt uriase, pe de alta parte valoarea masinii scade dramatic, ajungind undeva pe la 10000 de euro. In concluzie, nu merita decat daca este folosita vreo 50000 de km. Mai sunt si alte variante decente, Golful este o legenda, dar in fond imaginea este a unei masini modeste, prea scumpa in raport cu concurenta si cu ceea ce de fapt ofera.

Adaugă un comentariu