Suzuki Jimny de la 6.000 de euro – Micul supraviețuitor

Nu mai există vehicule mici care să aibă abilități offroad comparabile cu ale lui Suzuki Jimny. Micul 4×4 este fiabil și sigur ca valoare. Am testat un autoturism fabricat în 2010 cu 74.800 km la bord.

Interior spartan, gabarit minimalist – așa ceva costă puțin, s-ar zice. Surpriză totală: dealerul din Elsdorf cerea pentru acest simpatic 4×4 nu mai puțin de 10.000 de euro! Vorbim despre o mașină care avea la bord vreo 75.000 km, fiind fabricată cu nouă ani în urmă. Așadar, un Jimny nu chiar tânăr. Un exemplar nou, având motorizare alimentată cu benzină, ar putea fi achiziționat la un preț cu aproximativ 5.000 de euro mai mare. Prețul ar fi și mai mare dacă, în transmisia mașinii, ar fi integrată o cutie de viteze automată cu patru trepte (asta s-a întâmplat destul de rar). Privind dintr-o altă perspectivă, mașina respectivă s-a depreciat cu doar 41% în opt ani – ceea ce nu e deloc mult. În acest segment nu se găsește ceva comparabil. Există producători cu notorietate care și-ar dori ca automobilele să fie astfel apreciate. Să mai clarificăm ceva: automobilul cu aspect de ascuțitoare de creioane are impresionante aptitudini de rulare offroad și, desigur, dispune de tehnica necesară și completă pentru așa ceva. Jimny este unic, în felul său. Dacă-l parchezi pe Jimny alături de un VW Up și privești dinspre acesta din urmă, vei mai vedea din Jimny numai roata de rezervă (montată în exterior)!

Consolele din față și din spate sunt ultrascurte, iar unghiurile de trecere înghit tot felul de denivelări monstruoase – cel puțin la prima vedere. Ampatamentul scurt are contribuția sa la respectivul talent. Pe de altă parte, rularea pe asfalt cu viteze de peste 80 km/h începe să dea alte senzații de aventură. Destui posesori s-au plâns de lipsa de acuratețe a direcției, care începe să devină sesizabilă între 90 și 110 km/h. Înscrierea în viraje nu va convinge prin finețe, dar, din fericire, mașina are loc pe drum. Denivelările de genul cariilor din asfalt determină suspensia lui Jimny să reacționeze neașteptat de amplu. Atenție la asta!

Din cauza suspensiei săltărețe, jantele, rulmenții și alte elemente ale punților pot prinde jocuri, iar anvelopele sunt predispuse la gâlme. Simplitatea mașinii înlesnește detectarea unor astfel de probleme și remedierea lor.

Cei care își doresc un Jimny ar trebui să ia în considerație și eventuala dotare retro-fit a mașinii cu scuturi sub caroserie, deoarece nu toate au primit așa ceva din partea producătorului. Pentru Jimny se pot găsi destul de ușor scuturi din tablă de oțel de 2 mm. N-ar strica și unul pentru rezervor. Cine se ia în serios cu tema offroad mai are un detaliu de rezolvat pentru a ști că poate conta pe culmea abilităților de care este în stare un Jimny: montarea unui diferențial spate blocabil de la furnizorul australian ARB. Astfel dotat, micul Jimny va trece pe unde unii dintre cei mari nu reușesc.

Citește și:

Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3

Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor

Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă

Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie

Cel mai rapid SUV pe gheață

Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România

Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului

 

Unii posesori au supralicitat pe chestiunea fiabilității

Unele dintre exemplarele Jimny au fost supuse la cazne grele de către posesorii lor. Dincolo de rularea în offroad, aici intră și tractarea unor sarcini considerabile. Să nu pierdem din vedere că acest purice japonez este în stare să tracteze până la 1,3 tone. Ce-i drept, ambreiajul său nu cedează cu ușurință, dar ar putea patina.Versiunile decapotabile au fost asamblate de către producătorul spaniol Santana și au o mai proastă reputație de fiabilitate în comparație cu mașinile de origine japoneză. Problema cea mai des întâlnită rămân rulmenții uzați.

Insinuarea ruginei

Tabla exemplarelor produse în Japonia rezistă foarte bine. Rugina de pe canturi este, de obicei, doar superficială.

Festivalul benzinei

Micul motor cu benzină se cere a fi dus în ture pentru a oferi ce are mai bun în materie de cuplu. Cutia cu trepte „scurte” contribuie la consum.

Lipsesc scuturile?

Pentru exemplarele care nu au primit scuturi din partea producătorului se recomandă dotarea lor în condiții retro-fit.

Nucile direcției la puntea față

Materialul sferelor poate fi afectat de coroziune sau praf. Înlocuirea lor costă aproximativ 300 de euro.

 

Verdict

Jimny oferă remarcabile aptitudini offroad și puține griji în materie de fiabilitate de-a lungul anilor. Comportamentul nu are calități demne de menționat, iar confortul are limite clare. Cine are de mers prin zone cu infrastructură precară la viteze nu prea mari va fi satisfăcut. În 2015 a primit și ESP.

Adaugă un comentariu