Campionatul Digital de Circuit a debutat: iată ce premii sunt în joc

Federația Română de Automobilism Sportiv s-a adaptat situației actuale și a dat primul start virtual în Campionatul Național Digital de Circuit.

Înainte de prima etapă a competiției derulate exclusiv online, prima din istoria FRAS, 110 piloți s-au înscris în competiție. Printre ei se numără atât piloți din numeroasele campionate naționale derulate sub egida FRAS, cât și simraceri experimentați. Practic, cei care au experiență la volanul mașinilor de curse s-au întrecut într-un mediu digital cu cei care au experiență în simulatoare auto online.

Din cei 110 piloți, 97 au intrat în bătălia precalificărilor, iar cei cu primii 60 de timpi au fost împărțiți în două divizii, A și B. Practic, dacă aveai un timp în top 29 intrai în Divizia A, în timp ce restul de piloți digitali au intrat în divizia B. Astfel, 37 de piloți nu au reușit să obțină un rezultat suficient de bun încât să treacă de precalificări în cadrul primei etape, semn că vor urma dueluri mai încinse decât procesoarele și plăcile grafice ale celor care vor rula ASsetto Corsa Ultimate și vor alerga în acest campionat virtual. Postul TV ProX a transmis în direct această cursă, ceea ce este mai mult decât se întâmplă de obicei la o etapă de curse derulată în viața reală.

Primii 11 piloți s-au încadrat în aceeași secundă în cursa inaugurală derulată pe circuitul Silverstone din Regatul Unit, evident în varianta digitală. Acest circuit a fost ales deoarece a fost cel pe care s-a derulat prima cursă de Formula 1 din istorie.

La categoria B, alți 15 piloți au fost, la rândul lor, încadrați într-o secundă în urma precalificărilor. Utilizarea unui material de concurs identic i-a obligat pe piloți să scoată ce-i mai bun din abilitățile lor și din experiență, iar asta înseamnă că vom avea dueluri încinse pe parcursul întregului campionat.

Victoria în urma primei etape de circuit digital în CNDC Betano i-a aparținut lui Claudiu Clima. El a fost urmat de alți trei piloți care au alergat doar în simulatoare online, iar primul pilot de curse din viața reală care a încheiat cursa inaugurală în top 10 a fost Alex Mirea.
Au concurat mai mulți piloți din campionatul național de raliuri, piloți din campionatul național de viteză în coastă și navigatori din campionatul național de raliuri.

În timp ce piloții înscriși la categoria ‘Racers’, adică cei care sunt licențiați FRAS pentru una sau mai multe discipline în sezonul 2020, aleargă pentru a-și întări reflexele și a se distra din casă, cei care au alergat până acum doar în simulator au posibilitatea de a câștiga cursuri de conducere defensivă și pilotaj sportiv. Cei mai buni trei piloți esports din acest sezon vor beneficia de asemenea premii.

Competiția organizată de FRAS cu sprijinul Racing League Romania se va derula între aprilie și iunie, iar alte șapte curse vor fi disputate până la final. Cei trei câștigători vor putea câștiga cursuri de pilotaj sportiv sau conducere defensivă asigurate de Danny Ungur Racing, Vali Porcișteanu Racing și Raul Badiu Racing School. Un curs de pilotaj sportiv costă 1.000 de euro fără TVA în România, deci premiul este destul de consistent pentru primul sezon al unei competiții virtuale. Iată lista completă a școlilor de pilotaj acreditate FRAS în 2020.

Dintre piloții care au mai puțin de 16 ani, învingătorul va avea ocazia unică de a participa la o etapă din Campionatul Național de Karting cu toate costurile suportate de Federația Română de Automobilism Sportiv. Mai mult decât atât, cei mai rapizi piloți din alte discipline vor primi o licență gratuită pentru anul 2021.

Dacă nu ai la dispoziție un volan de gaming, un computer suficient de performant pentru a rula Assetto Corsa Ultimate și talent serios, poți să urmărești competițiile online. Dacă ai deja toate cele de mai sus și vrei să vezi cât ești de rapid în raport cu piloții din viața reală și piloții de esports, aici ai toate detaliile pentru înscrierea în Campionatul Digital pe Circuit Betano.

Foto: FRAS

 

Adaugă un comentariu