Cazuri în care românii nu pot înmatricula o mașină second-hand adusă din Germania

Românii care cumpără mașini second-hand de la intermediari trebuie să fie atenți la actele pe care le primesc, pentru că se pot trezi că nu pot înmatricula mașina în țară.

CEA MAI TRISTĂ VESTE: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher!

Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist

O mașină adusă din Germania, spre exemplu, poate avea ștampila pe talon pentru “casare/dezmembrări” (Verwertungsnachweis lag vor). O astfel de mașină este aproape imposibil de repus în circulație chiar și în România, deși este în stare de funcționare.

SURPRIZĂ URIAŞĂ: ce maşină a primit Ion Țiriac de la Simona Halep

DECIZIA de ultimă oră luată de familia lui Michael Schumacher! A produs emoţie în toată lumea

VESTE BUNĂ: un motor diesel mai puternic pentru DACIA DUSTER!

Statul german încurajează achiziția de mașini electrice și oferă 10.000 euro primă de casare pentru mașini care sunt în stare foarte bună, au uneori și 8 ani vechime.

Cum se fură la pompele din România când angajatul benzinăriei îi spune șoferului: “Pot să vă ajut?”

Iată noul BMW X5! Este UIMITOR

Bucureștenii vor putea avea propriul program Rabla

O altă încurcătură cu actele unei mașini second-hand adusă din străinătate este când autoturismul este transportat pe platformă fără să existe o dovadă de la firma de transport. La Poliție, când românii vor să înmatriculeze mașina, li se cer la dosar acte care dovedesc cum a intrat mașina în țară, fie pe platforma, iar în acest caz trebuie să existe o dovadă, talonul original și plăcuțele, fie pe șosea, iar în acest caz trebuie predat talonul emis recent pentru numerele provizorii (Fahrzeugschein – valabilitate 5 zile) și plăcuțele.

Brief-ul mare (cartea mașinii) trebuie să nu fie ștampilat cu termenul Ungultig (invalid). De asemenea colțul tătiat la brief-ul mare înseamnă că mașina a fost scoasă din circulație definitiv în Germania, deci automat trebuie să facă dovada că au transportat-o pe platformă sau să prezinte talonul provizoriu și numerele aferente.

Samsarii evită să spună că mașina a fost radiată din Germania așa că îi lasă pe români să creadă că mai pot circula cu ea așa. Trebuie doar să le dea banii pe mașină și nu mai au nicio grijă cu înmatricularea în România, pot circula cu numere străine. Când o mașină este radiată din Germania, primește buline pe numere, însă samsarii le dau jos și fac o asigurare falsă. Românii prinși la volanul unei astfel de mașini se aleg cu amendă și dosar penal, pentru circulația pe drumuri publice cu o mașină neimatriculata.

În Germania, termenul pentru certificatul de înmatriculare este Fahrzeugschein (brief mic/talon), iar pentru cartea mașinii este Fahrzeugbrief (brief mare). De regulă pe primul îl opresc autoritățile germane când mașina este radiată, iar nota privind radierea mașinii din Germania se face în brief-ul mare. Dacă cineva nu poate prezenta brief-ul mare când merge la Poliție, nu va putea înmatricula mașina.

Sunt situații în care până și dealerii de mașini din Vest nu mai emit talonul provizoriu, înmânează cumpărătorului un rând de numere provizorii și o foaie A4 completată scoasă la imprimantă care spun ei că însoțește numerele și ține locul unui permis. Bineînțeles, când cumpărătorii ajung în România nu vor putea înmatricula mașina întrucât nu au talon pentru acele plăcute cu care au circulat până în țară.

De multe ori, vânzătorii din străinătate vând mașina fără talon și promit că îl vor trimite prin Poștă, însă pe hârtia doveditoare nu scrie și în cât timp îl trimit, românii putând aștepta și 6 luni – 1 an.

Sursa: InspectorAuto.ro

    vaan hajkov says:

    Un text de tot rahatul si plin de informatii eronate. Legat de lipsa documentelor, cred ca doar un tampit puate cumpara o masina fara toate documentele atasate. Romanul sa invete sa faca lucrurile corecte si sa plateasca totul la adevarata valoare, dar se zgarceste si la 100 lei.

    vasile ionel says:

    Este un abuz din partea RAR. Activitatea RAR este reglementata de OG 78/2000 si legislatia referitoare la masinile pentru casare inmatriculate IN ROMANIA (nu Germania) este reglementata prin OG 82/2000 si Legea nr.212/2015. Masinile pentru distrugere in Germania nu fac obiectul acestor legi iar prin directivele 75/442/CEE si 2000/53/CE se precizeaza ce se intelege prin deseu si prin vehicul scos din uz, ceea ce nu este cazul pentru o masina care corespunde din punct de vedere tehnic pentru care RAR este OBLIGAT sa elibere CIV si certificatul de autenticitate. Pana in prezent au fost inmatriculate aceste masini iar acum s-au gasit sa dea aceste ordine abuzive. Ce se va intampla cu masinile inmatriculate de catre cumparatorii de buna credinta?Cum explica RAR faptul ca pana in luna aprilie aceste autoturisme s-au inmatriculat in Romania si nu a fost nimic ilegal in asta iar acum brusc nu se mai pot inmatricula? S-a dat vreo lege noua din aprilie pana acum?

    aliona says:

    buna ziua spuneti va rog frumos am procurat o masina pe data de 11.07.2019 din germania cu numere tranzit pt 15zile si am programare la RAR pe 13 august si pt inmatriculare pe 21 august…..fiindca nu aaveau liber mai devreme o sa pot sa circul cu masina pri Romania fiindcape 25.07.2019 expira numerele tranzit.mulumesc frumos!!!

    Auto Bild România says:

    Nu, nu o să ai voie să mai circuli dacă expiră numerele temporare din Germania. Va trebui să mergi la RAR cu platforma dacă nu îți scoți numere roșii. Dacă vrei să mergi cu mașina până atunci fără a putea ieși din România, poți merge să ceri numere roșii (temporare).

    Generalu says:

    Asta NE trebuie dacă NU suntem capabili să ne construim o industrie auto . Aducem si poluam aerul cu toate ” junghiurile ” pe care vestul le arunca . Suntem si NOI capabili să concepem ceva pe lumea asta ??????

    Vasile says:

    Nu toate sunt junghiuri . Problema reala este la RAR : de ce trec inspectia si junghiuri .

Adaugă un comentariu

Articole similare