Ford Motor Co. a anunțat că datele referitoare la consumul și emisiile mașinilor sale nu au fost comunicate corect. Nu ar fi vorba despre vreun software care truchează intenționat rezultatele testelor, ci despre o eroare încă necunoscută de către oficialii companiei.
Ford le-a furnizat informații greșite cu privire la consum și emisii atât clienților săi, cât și autorităților. Constructorul auto a recunoscut că există o discrepanță între rezultatele testelor și valorile reale, dar promite că nu este vorba despre niciun program gândit special pentru a „păcăli’ aparatele, așa cum s-a întâmplat în cazul Volkswagen Group.
Se pare că mai mulți angajați Ford au semnalat probleme în acuratețea testelor încă din septembrie 2018, dar compania abia săptămâna trecută a alertat pe cale oficială autoritățile cu privire la problemă. Între timp, Ford Motor Co. desfășoară o anchetă internă pentru a stabili cauzele erorii. Investigația este derulată de o companie independentă.
Oficialii Ford nu au anunțat cât de răspândită este problema, dar principalul model luat în vizor este pick-up-ul Ranger 2019.
Citește și:
Polițist de la Rutieră, lovit de o mașină în timp ce dirija circulația
Șoferii pot scăpa de 2 puncte de penalizare dacă urmăresc filme
„Noul’ Audi 40 este o combinație între Audi 80 și un cal
Airbag-urile externe ar putea reduce cu 30% gravitatea accidentelor
Ferrari California, rupt în două după ce s-a izbit de un stâlp de iluminat
Se pare că ne aflăm în fața unui nou capitol din epopeea Dieselgate. Reamintim că Volkswagen AG a pledat vinovat la procesul în care era acuzat că a „trișat’ la testele de poluare a motoarelor diesel între 2005-2015. Se estimează că aproximativ 11 milioane de mașini aflate sub umbrela VW au fost afectate în toată lumea. Constructorul german a plătit amenzi, răscumpărări și compensații în valoare de peste 25 de miliarde de Euro.
Rămâne de văzut cât de drastice vor fi consecințele pentru Ford. Chiar dacă nu a existat intenție în comunicarea eronată a datelor oficiale cu privire la emisii și consum de carburant, compania tot ar putea fi nevoită să plătească amenzi și despăgubiri majore.
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2019/02/ford-dieselgate.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2019/06/romania-dieselgate.jpg)
:quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2020/02/Golf-6-de-vanzare-2.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2019/04/volkswagen-romania-investitie.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)
Impresia generala?Fenomen de masa pe piata ultraaglomerata auto?Războiul declarațiilor sau al intențiilor? Similar cu S.A.R la telefoanele mobile…Dumnezeu și serviciile alea de ceai mai cunosc adevărul…Diesel e noul acar Păun…