Mercedes-Benz Clasa A Sedan: Cum arata luxul pentru toate buzunarele

Mercedes-Benz a prezentat acum câteva zile un set de imagini teaser ale noului Clasa A Sedan. Astăzi vă putem prezenta noul model în toată splendoarea sa.

Varianta berlină a lui Clasa A de nouă generație va debuta comercial la finalul lui 2018 și împarte atât motoarele, cât și tehnologiile cu hatchback-ul. Mai mult decât atât, cele două modele au același ampatament, de 2,729 milimetri. Proporțiile lor sunt similare, așa cum era de așteptat, iar Mercedes-Benz afirmă că noul Clasa A Sedan, primul model cu acest nume din istoria de două decenii a acestui model, este cel mai spațios din clasă în materie de spațiu pentru cap oferit pasagerilro de pe locurile din spate.

Trebuie să notăm faptul că momentul lansării va aduce doar două motorizări în gama Mercedes-Benz Clasa A Sedan. Vorbim despre A200 și A180d. Prima este un motor benzină turbo de 1.33 litri și 163 CP, în timp ce a doua este un turbodiesel de 1.5 litri și 116 CP.

Ambele sunt oferite doar cu o transmisie automată cu șapte trepte și două ambreiaje. Consumul mixt al diesel-ului variază între 4.0 și 4.3 litri la sută în funcție de anvelopele și jantele alese, pe când motorul pe benzină are un consum mixt situat între 5.2 și 5.4 litri la sută.

Așa cum știam deja, Clasa A Sedan este cel mai aerodinamic model din segment, cu o valoare Cd de 0.22 și o suprafață frontală de 2.19 metri pătrați. Mai mult decât atât, Clasa A Sedan este cel mai aerodinamic automobil de serie din întreaga lume, detronând recordul lui CLA.

Mercedes-Benz s-a concentrat serios pe acest aspect și a folosit atât teste în tunelul aerodinamic din Sindelfingen, cât și simulări asistate de computer pentru a îmbunătăți fiecare aspect al acestui model. Aproape toată partea inferioară a caroseriei este acoperită de panouri plate și sigilată pe cât posibil pentru a oferi o rezistență a aerului cât mai scăzută.

Debutul public al noului Clasa A Sedan are loc la Salonul Auto de la Paris, programat între 4 și 14 Octombrie 2018. Deloc surprinzător, noua variantă de caroserie a lui Mercedes-Benz Clasa A este inspirată stilistic din berlina cu ampatament mărit prezentată în acest an la Salonul Auto de la Beijing. Aceasta din urmă este oferită exclusiv pe piața din China, unde sunt populare berlinele cu un ampatament mai mare decât ceea ce se cere în restul lumii.

Portbagajul lui Mercedes-Benz Clasa A Sedan are un volum de 420 de litri. Lungimea acestui model este de 4.449 milimetri, în timp ce lățimea este de 1.796 milimetri și înălțimea este de 1.446 milimetri. Gama de jante din aliaj oferită alături de acest model variază între 16 și 19 inch. Puntea față are suspensie de tip McPherson, pe când puntea spate poate fi cumpărată în două configurații diferite.

Variantele mai puternice ale lui Clasa A au punte spate multi-link cu patru brațe. Versiunile de bază în configurația standard au o punte spate cu bară de torsiune. Însă, aceste motorizări pot primi și ele multi-link dacă mașina este configurată din fabrică cu jante de aliaj de 18 inch sau mai mari, respectiv cu un sistem 4Matic sau cu suspensia sport adaptivă. Pe lângă puterea motorului, oricare dintre cele trei dotări descrise va duce la un Clasa A echipat cu suspensie spate multi-link din fabrică. Evident, nu există posibilitatea unui retrofit ulterior, așa că alegeți cu înțelepciune!

Încă din echiparea de bază, Clasa A sistemul multimedia MBUX. Sistemul de asistență Active Brake Assist și sistemul de monitorizare a menținerii benzii de rulare sunt și ele standard. La bord, clienții pot opta pentru două ecrane cu diagonala de 7 inch, un ecran de 7 inch și altul de 10.25 inch, sau o configurație cu două ecrane de 10.25 inch fiecare.

Noul Clasa A Sedan va fi oferit și într-o variantă specială Edition 1 în anul lansării, adică în ultima parte a lui 2018. Modelul va fi produs în uzina Mercedes-Benz din Aguascalientes (Mexic), dar și în fabrica Rastatt din Germania. Primele unități vor fi construite în Mexic, pe când uzina din Rastatt va demara producția lui Clasa A Sedan din 2019. În caz că nu ați mai auzit de facilitatea Daimler din Mexic, aceasta este numită COMPAS și este un joint-venture realizat în colaborare cu Alianța Renault-Nissan. Jumătate din COMPAS îi aparține concernului Daimler, pe când japonezii de la Nissan dețin cealaltă jumătate.

Vom avea și prețuri odată ce modelul Clasa A Sedan se va apropia de momentul lansării pe piață. Ne așteptăm ca ulterior să fie anunțate mai multe motoare în ofertă.

Audi A3, BMW Seria 1 și Mercedes-Benz Clasa A – Care pe care

Adaugă un comentariu

Cauta masina