Atenție, șoferi! Dacă parcați pe carosabil, o nouă lege vă lasă fără mașină

Străzile sufocate de mașini parcate de-a lungul benzii 1 ar putea deveni o simplă amintire în București. Conform unui proiect dezbătut vineri la Primăria Capitalei, acestea ar urma să fie ridicate de autorități, iar recuperarea lor i-ar costa pe proprietari cel puțin 500 RON.

Deși București are de cinci ori mai puține locuri de parcare decât numărul mașinilor din trafic, Primăria nu vrea să îi vadă pe șoferi parcând altundeva decât în spațiile dedicate. Astfel, printr-un proiect dezbătut vineri, se propune ridicarea autoturismelor parcate pe carosabil, pentru a fluidiza traficul.

Proprietarii ar urma să scoată din buzunar 500 de lei pentru recuperarea vehiculului, după cum urmează: 200 de lei pentru ridicare; 150 de lei pentru transportare; 150 de lei pentru depozitare. Suma crește zilnic cu 150 de lei, iar dacă nu este plătită în termen de un an, autoturismul ar intra în posesia statului și ar fi vândută.

 

Citește și:

Duster 1.3 TCe: cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

TOP 25 cele mai vândute mașini în Europa în 2018

Copacii căzuți peste mașini: când și cum pot cere despăgubiri șoferii

Românii au prins gustul mașinilor electrice: Câte au cumpărat în 2018

Autostrada de Centură prinde contur

Și-a modificat bicicleta ca să prindă 60 km/h, dar poliția nu a fost încântată

Ce se întâmplă dacă torni Coca-Cola în rezervorul mașinii?

Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar

 

Mare atenție, însă: nu sunt vizate doar mașinile care ocupă întreaga lățime a benzii I. Marian Ivan, președintele OPTAR (Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România), avertizează: „Se consideră partea carosabilă şi acele maşini care au o singură roată pe partea carosabilă'.

Din fericire, polițiștii par a fi conștienți de absurditatea acestei eventualități. Dan Rășica, directorul general al Poliției Locale, asigură că nu vor fi ridicate decât autoturismele care încurcă serios traficul, precum cele parcate pe treceri de pietoni, în intersecții sau în stații de autobuz: „Nu vom fi hingheri de maşini. Vom acţiona unde sunt probleme'.

Dacă totul decurge conform planului, legea ar trebui să intre în vigoare în martie-aprilie. Viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu, explică procesul: „Pe 20 februarie va intra proiectul în plen. Aşteptăm 10 zile ca să fie publicat în Monitorul Oficial. Aşteptăm şi punctul de vedere al prefectului, care nu poate fi decât unul pozitiv, după care credem că în maximum 30 de zile vom avea acest regulament în vigoare', a declarat Bădulescu.

 

Sursa foto: Stolbovsky, via Wikimedia Commons

    Dan says:

    Ce putem spune decat ca domnul Aurelian Bădulescu este un …..!
    Lor le este foarte comod sa spuna sa nu mai parcam pe carosabil, au garaje, vile!
    Dar parcari nu am auzit sa construiasca inainte de a da o asemenea gogomanie de “lege”.
    Ori autorul articolului nu stie ce inseamna “lege”, ori domnul viceprimar nu stie ce inseamna o lege votata in Consiliul General al Primariei Bucuresti (apropo Consiliul General al Primariei Bucuresti, nu este abilitat sa voteze legi).

Adaugă un comentariu