Românii au prins gustul mașinilor electrice: Câte au cumpărat în 2018 și care este cel mai vândut model

Încet-încet, autoturismele ecologice își fac loc prin traficul din România. Anul trecut, în țara noastră au fost cumpărate cu 102% mai multe mașini electrice decât în 2017, dar au fost înregistrate creșteri considerabile și pe segmentele „hibrid plug-in” și „hibrid fără încărcare la priză ”.

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA) a publicat cifrele înregistrate în perioada ianuarie-decembrie 2018 cu privire la achiziționarea de autoturisme ecologice în România. În total, anul trecut s-au cumpărat 4.572 astfel de unități, cu 65,7% mai mult decât în 2017.

Mașini electrice

Cel mai mare boom se constată în cazul mașinilor electrice: 682 de unități au cumpărat românii anul trecut, cu 102% mai mult față de acum doi ani. Cel mai de succes model la nivel național este BMW i3, care a fost vândut în 148 exemplare.

 

Citește și:

Duster 1.3 TCe: cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

Copacii căzuți peste mașini: când și cum pot cere despăgubiri șoferii

Autostrada de Centură prinde contur

Și-a modificat bicicleta ca să prindă 60 km/h, dar poliția nu a fost încântată

Ce se întâmplă dacă torni Coca-Cola în rezervorul mașinii?

Recompensă de 1000 de EURO! Ai văzut această mașină?

Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar

 

Totuși, la acest capitol, topul constructorilor auto este dominat de Volkswagen: nemții au vândut 175 de unități e-Golf și e-Up. BMW primește medalia de argint, cu cele 148 de i3-uri, iar podiumul este completat de Renault, cu 119 unități Zoe. Alți producători populari printre români sunt: Smart (116 unități fortwo și forfour), Kia (59 de unități Soul EV) și Nissan (54 de unități Leaf).

Hibrid plug-in

Autoturismele hibrid plug-in au înregistrat și ele o creștere în vânzări de 72% față de anul 2017, cu 305 exemplare vândute anul trecut. Tot Volkswagen este lider și în acest clasament, cu 82 de unități vândute în 2018. Urmează suedezii de la Volvo (45 unități), iar pe locul 3 se clasează BMW (44 unități).

Hibrid fără încărcare la priză

De departe, cel mai popular segment eco în România este reprezentat de hibridele fără încărcare la priză. 3.585 astfel de mașini au cumpărat Românii în 2018, în creștere cu 59.8% față de cifrele de acum doi ani. Toyota este lider detașat în acest top, cu nu mai puțin de 3.198 unități vândute. Lexus (care aparține tot de Toyota) se situează pe locul 2, cu 147 mașini comercializate, iar podiumul este întregit de americanii de la Ford, care au vândut anul trecut în România 65 de mașini hibride fără încărcare la priză.

În octombrie 2018, Primăria Capitalei a anunțat că oferă bucureștenilor 5.000 de eco-vouchere în valoare de câte 9.000 RON, încurajându-i astfel să cumpere autoturisme noi EURO 6 non-diesel, electrice sau hibride. Lista proprietarilor acceptați în program a fost publicată la finalul lunii noiembrie.

Adaugă un comentariu