Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni

vezi galeria foto

Chiar lângă București, la Adunatii Copaceni, un pod stă să se prăbușească. Construcția de pe DN5 (București-Giurgiu) traversează râul Argeș și nu a mai fost reabilitată dinainte de revoluție. Starea podului s-a degradat constant, iar acum două benzi sunt practic imposibil de folosit. Singura soluție este reconstruirea podului cu devierea circulației pe un alt pod până la terminarea lucrărilor, dar fondurile pentru așa ceva nu există.


Podul de la Adunatii Copaceni se macină sub greutatea și vibrațiile mașinilor de mare tonaj. Este principala cale de acces din Bulgaria către Capitală, fiind traversat zilnic de mii de mașini, inclusiv de mare tonaj. Acum se găsește într-o stare deplorabilă, fiind grav afectat de intemperii. Practic, pilonii de susținere s-au măcinat, iar fierul din structura de beton este expus intemperiilor. Mai mult, asfaltul a devenit impracticabil pe două dintre cele patru benzi de circulație, ceea ce face ca, înainte de podul de la Adunatii Copaceni, să se creeze ambuteiaje, care uneori se ântind pe distanțe de kilometri.


Citește și…

Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an

Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite

Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra

Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut

Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe

Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească

 

Un proiect de construire a unui pod paralel a fost luat în considerare, fiind demarat în 2011. Un an mai târziu, însă, lucrările au fost sistate, iar contractul, atribuit inițial companiei Romstrade, a fost reziliat. A fost reluat în 2014, cu un alt constructor (Asocierea Eurocogen – Filiala Aninoasa SRL & Aleandri SpA & Beozzo Costruzioni SRL & Smart Building Projet SRL), dar lucrările trenează, din cauza lipsei banilor. Față de proiectul inițial, noul constructor a propus o soluție radicală, înlocuirea în întregime a plăcii de beton armat de pe tablierul metalic al podului și construirea unui pod temporar pentru devierea circulației pe perioada lucrărilor.



În acest moment, se lucrează la construirea podului paralel, după cum se poate vedea și din imaginile din clipul de mai sus, termenul prevăzut al proiectului fiind semestrul I 2019. Având ân vedere că nicio lucrare de reabilitare a vechiului pod nu poate începe înainte de a fi dat în folosință cel nou, este imposibil să vedem în viitorul apropiat o rezolvare a situației, iar podul existent se va degrada în continuare, sub greutatea sutelor de TIR-uri și camioane grele care-l traversează zilnic.


Nu este singurul pod cu probleme din România. Alte zeci de poduri sunt gata să se prăbușească. O tragedie de genul celei produse în august în Italia se poate întâmpla oricând. Pe 14 august, podul Morandi din Genova s-a prăbușit, accident soldat cu zeci de morți ți răniți. Cauza dezastrului a fost atunci chiar lucrările de reabiltare care se desfășurau la structura podului.

via | ASCORO

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE