Prima CUPRA adevărată

Odată cu apariția Cupra Formentor, sora sportivă a mărcii Seat a arătat că poate avea un model independent cu adevărat impresionant.

Atunci când auzi cuvântul Formentor ai impresia că te vei confrunta cu un taur și asta te face să te gândești la Spania. Formentor este o peninsulă în nordul insulei Mallorca care face parte din arhipelagul Insulelor Baleare, iar acum este și numele SUV-ului sportiv al celor de la Cupra.

Cupra Formentor este prima mașină 100% Cupra. Până acum, denumirea de Cupra o regăseam doar ca o echipare sport alăturată modelelor Seat: Leon Cupra, Ibiza Cupra, Ateca Cupra etc., ceea ce înseamnă că de acum vom conduce doar modele Cupra făcute special pentru acest brand sport.

Desigur vom regăsi foarte multe lucruri comune cu modelele grupului VAG. Platforma pe care este construită Cupra Formentor este deja celebra MQB Evo sau „modular transverse construction kit’. Așa cum sugerează și numele este o platformă făcută pentru modularitate și nu pentru sportivitate. Totul de la Skoda Superb la VW Polo trebuie să se potrivească pe această platformă, de aceea modelele sport bazate pe aceasta vor fi o cale de compromis. Vor exista însă și avantaje, modelele sport vor fi bune și la alte capitole decât sportivitatea.

Modelul testat este un Cupra Formentor VZ de 2 litri benzină și 310 CP, 400 Nm, iar designul exterior îți va sugera că sunt unii foarte nărăvași. Șasiul DCC reglabil și direcția progresivă vor face mașina să-și atingă ambițiile sportive, iar dacă ai setat pe modul Sport sau Cupra nu vei mai dori să conduci altfel mașina. Chiar dacă sunetul motorului este ușor accentuat în boxe, tot îți vei dori să îl auzi cum toarce și evacuările pocnind. {i nu este doar sunet, mașina pur și simplu tâșnește la o apăsare mai fermă a pedalei de accelerație, cutia va schimba rapid treptele, iar tracțiunea integrală te va ține lipit de asfalt în virajele strânse.

Cupra Born vine cu fler spaniol și cu mai multă putere decât VW ID.3

Formentor se întinde până la 4,45 metri lungime și 1,84 metri lățime și totuși pare surprinzător de grațios. În față, zâmbetul agresiv Cupra cu logoul de culoarea cuprului, iar în spate, cele patru țevi de evacuare îți vor da de înțeles că ai de-a face cu un model sport încă de la prima apariție. Ampatamentul luxuriant de 2,68 metri nu numai că alungește vizual Formentorul, dar creează mult spațiu la interior, iar scaunele sport și cusăturile și inserțiile de culoarea cuprului vor da acea notă specială Cupra.

De la Leon vei recunoaște imediat multe elemente, dar cel care domină cockpit-ul este sistemul de infotainment cu ecran tactil de 12 inchi cu o rezoluție și un răspuns destul de bune. Din păcate, Apple CarPlay și Android Auto nu sunt disponibile wireless, dar mașina este înțesată cu dispozitive de siguranță care îți vor face viața cât mai ușoară și sigură.

Concluzie

Probabil că nimeni nu se aștepta la un asemenea start din partea Cupra, dar spaniolii au făcut o treabă foarte bună. Este adevărat că prețul nu este unul foarte mic, dar mașina te va face fericit de toți banii.

Cupra Ateca primește facelift și, odată cu el, un ecran de 9,2 inci

CUPRA FORMENTOR VZ

Motor L4 turbo • Cilindree 1984 cmc • Putere max. 310 CP la 5500 rpm • Cuplu max. 400 Nm • Transmisie tracțiune integrală/cutie automată DSG cu 7 trepte • L/l/h 4450 /1840/1511 mm • Masă proprie 1644 kg • Volum portbagaj 420 l • 0-100 km/h 4,9 s • Viteză max. 250 km/h • Consum 8,5 l/100 km (WLTP) • Emisii CO2 192 g/km (WLTP) • Preț model testat 53.795 euro cu TV

Adaugă un comentariu