Sistemul european de alertă: România a reclamat probleme grave la mașini Seat, Suzuki și Toyota

vezi galeria foto

Safety Gate, sistemul european de alertă rapidă, a fost intens utilizat anul trecut de către autoritățile statelor membre UE. România a reclamat mai multe produse ce prezintă riscuri grave pentru consumatori, iar printre acestea se numără mașini produse de Seat, Suzuki și Toyota.


Sistemul european de alertă rapidă este o platformă online la care au acces cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, plus Islanda, Lichtenstein și Norvegia. Autoritățile naționale ale fiecăruia dintre aceste state pot raporta prezența pe piață a unor produse periculoase pentru consumatori, de la bijuterii și brichete până la echipamente electrice și autovehicule.

33% dintre alertele emise de România au în vedere mașini. Este vorba despre anumite modele produse de Seat, Suzuki și Toyota. În continuare, să aflăm exact care sunt acestea și ce probleme au fost raportate.


Sistemul european de alertă rapidă: Ce mașini a reclamat România

Unul dintre autoturismele reclamate de autoritățile române în 2018 este Seat Ibiza, în versiunile 6J și 1,4 l TDI, fabricate în perioada iulie 2015 – iunie 2017. Problema, descrisă ca fiind una extrem de gravă, vizează bateria mașinii: „În cazul unui impact, bateria poate fi deteriorată, ceea ce duce la o lipsă de alimentare cu energie electrică. În acest caz, ar putea să nu fie posibilă deblocarea ușilor‘, aflăm din alerta transmisă de România prin sistemul european. Conform site-ului Comisiei Europene, modelele respective au fost retrase de la distribuitori.


Altă mașină reclamată de către autoritățile române este Suzuki Swift AZG 13 MY, construit în perioada 2013-2015. Și în acest caz, modelul a fost retras de la distribuitori, din cauza următoarei probleme: „Din cauza vibrațiilor motorului, liniile de frânare și suportul pe care se montează motorul pot fi în contact. Acest lucru poate duce la o pierdere a performanței de frânare în timp‘.


Nici problemele mașinilor Toyota nu au fost trecute cu vederea, modelele reclamate de România fiind C-HR TMMT MY2018//NX10, NGX50, ZGX10 și ZYX10. Produse în perioada 18 iunie 2018 – 28 august 2018, defectul lor este următorul: „Șuruburile de fixare a lagărelor de rulare de pe butucul de osie spate nu au fost suficient de strânse și pot fi slăbite. În consecință, șuruburile pot fi detașate în timpul utilizării vehiculului.Dacă acest lucru are loc în timpul rotirii roților, acesta poate deteriora elementele sistemului de frânare de pe axul din spate sau poate cauza desprinderea roților‘.


 

Citește și:

VIDEO – Polițist român, filmat în timp ce conduce cu piciorul

Mărturisirile lui James May – De ce a fost tentat să-l ucidă pe Jeremy Clarkson

Cum arată Ford Puma, al doilea SUV produs la Craiova?

Șofer de „WOLZVAGIN, invitat la Poliția Locală printr-un mesaj jenant

Țara în care 7 din 10 șoferi regretă că și-au cumpărat o mașină electrică

Claudiu Manda a rămas fără permis – Senatorul PSD circula cu 125 km/h în localitate

 

Toate alertele emise de autoritățile naționale din UE, cu privire la produsele periculoase identificate pe fiecare piață, sunt incluse în rapoarte săptămânale ale Comisiei Europene. Semnalările precizează tipul de produs reclamat, riscurile la care sunt supuși consumatorii și măsurile luate la nivel național pentru a controla comercializarea acestora, până la rezolvarea problemei. Toate rapoartele sunt publicate online și pot fi consultate pe site-ul Comisiei Europene.

 

Sursa foto: 123RF.com

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE