Șoferii români și viteza: Depășirea vitezei maxime cu peste 50km/h este din ce în ce mai frecventă

Șoferii români și viteza ar putea fi subiectul unei colecții de povești redactate de Inspectoratul General al Poliției Române. Săptămâna trecută, 71 de șoferi au depășit viteza legală cu peste 50 km/h.

Aceste vești sunt îngrijorătoare pentru siguranța rutieră, în special într-o țară codașă la infrastructură și pe primele poziții în Europa la decese și accidente grave în accidente pe șosea. Din cei 71 de șoferi români prinși conducând cu viteze mult prea mari, nouă conduceau cu peste 200 km/h.

După cum subliniază și poliția, viteza crește riscul de accident și timpul de reacție în cazul situațiilor neprevăzute. Distanța de frânare crește dramatic pe măsură ce viteza crește, iar o mașină ajunge să parcurgă distanțe considerabile în momentele în care creierul procesează informațiile pe care le vede șoferul, timp în care se poate întâmpla orice.

În data de 22 iulie, de exemplu, un șofer în vârstă de 22 de ani a fost surprins conducând cu 216 km/h pe Centura București. Limita maximă de viteză pe acel segment de drum este de 90 km/h. Chiar și pe drumul de calitate relativ bună din apropierea localității Otopeni, unde a fost surprins de aparatul radar respectivul șofer, nu este sigură conducerea cu o viteză de 2,4 ori mai mare decât maximul permis pe acel segment.

Logica de mai sus se poate aplica pe orice segment de drum din România, dar conducerea unui vehicul cu peste 100 km/h peste viteza maximă permisă pe un segment de drum este deja inconștiență. Șoferul respectiv a fost sancționat cu o amendă de 1.305 lei și dreptul de a conduce autovehicule i-a fost suspendat pe o perioadă de 90 de zile.

Potrivit unui cercetător de la Universitatea Danubius din Constanța, Emil Gâtej, șoferii români conduc cu o viteză mai redusă atunci când știu că sunt monitorizați. Rezultatele studiului său, publicate de Digi24, au relevat faptul că prezența unei persoane în vestă reflectorizantă pe marginea drumului îi face pe majoritatea șoferilor să reducă viteza cu care circulă la un nivel sub limita maximă permisă pe acel sector de drum.

Dacă dispozitivul de măsurare a vitezei ținut de persoana îmbrăcată în vestă reflectorizantă este montat pe un stâlp, viteza cu care circulă șoferii români pe acel sector crește semnificativ peste pragul maxim permis pe acel drum. În cazul concret prezentat de cercetător, un drum național cu viteza maximă permisă de 70 km/h este parcurs de șoferi cu o viteză de 43 km/h (medie între toți șoferii monitorizați în cinci săptămâni) atunci când conducătorii auto văd pe marginea drumului o persoană în vestă reflectorizantă care le monitorizează comportamentul.

Odată ce dispare persoana și vesta reflectorizantă, aparatul radar arată o viteză medie de 95 km/h între toți șoferii care trec pe sectorul de drum limitat la 70 km/h. Rezultatele prezentate de cercetător sunt conforme cu descoperirile făcute de IGPR. Un echipaj al Poliției prezent într-un loc vizibil pe un segment de drum îi face pe șoferi să renunțe la folosirea telefonului, să cupleze centura de siguranță și să reducă viteza cu care circulă, a explicat Marian Măndescu de la Direcția Rutieră a Inspectoratului General al Poliției Române.

Citește și:

Noul Volkswagen Passat

Nu mai plătim taxă de pod când mergem la mare

Cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

Camerele CNAIR, folosite în regim de radar? Răspunsul oficial al instituției

Bunicul vitezoman: la 76 de ani conducea cu peste 130 km/h în localitate

Adaugă un comentariu