Toyota GR Yaris – o nouă probă trecută cu brio

Testul elanului este o probă de foc pe care ar trebui să o treacă toate autoturismele nou lansate. Unele nu reușesc să parcurgă traseul la o viteză foarte mare, în timp ce, în cazuri extreme, unele modele au reușit chiar să se răstoarne. Să vedem cum s-a descurcat noua sportivă Toyota GR Yaris.

Datele tehnice ne spun despre Toyota GR Yaris că avem de-a face cu un mic monstru. Utilizează cel mai puternic motor cu trei cilindri de pe piață. Propulsorul de 1,6 litri produce 261 CP și un cuplu de 360 Nm. Tracțiunea integrală a mașinii permite o accelerație 0-100 km în doar 5,5 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 230 km/h.

Proba a fost efectuată de spaniolii de la Km77. Prima încercare este efectuată întotdeauna la viteza de 77 km/h. Din păcate, pilotul nu a reușit să redreseze mașina la timp și a lovit două conuri din a doua secțiune a traseului. Totuși, după mai multe încercări, spaniolii au reușit parcurgerea traseului cu o viteză de intrare de 80 km/h, ceea ce se traduce printr-un rezultat excelent.

În timpul manevrei, sportiva nu și-a pierdut impulsul și a parcurs traseul cu rapiditate de lăudat. Totuși, trebuie menționat faptul că exemplarul testat beneficia de pachetul opțional Circuit Pack. Acesta aduce mașinii o suspensie mai performantă, o pereche de diferențiale Torsen cu alunecare limitată, atât pe puntea spate, cât și pe punta față. De asemenea, modelul de top este încălțat cu jante de 18 inchi și anvelope Michelin Pilot Sport 4S.

Pentru a pune lucrurile în context, să nu uităm că Skoda Superb iV Estate și Volkswagen Passat GTE Variant au picat testul elanului. Probleme au fost și în cazul lui Mercedes Benz CLA, care a reușit parcurgerea traseului cu o modestă viteză de intrare de 66 km/h. Mult mai bine a stat Ford Puma, SUV-ul construit la uzina din Craiova, ce a reușit o performanță admirabilă: 78 km/h.

Adaugă un comentariu