Trofeul București: Cum a fost la prima etapă de Super Rally din Capitală

Trofeul București a marcat încheierea Campionatului Național de Super Rally. Evenimentul a avut loc în data de 17 noiembrie 2018 pe bulevardul Kiseleff, închis special pentru această competiție.

Odată cu Trofeul București, avem o revenire a sportului cu motor în Capitală după o pauză de mai mulți ani, timp în care doar câteva evenimente de drift au adus mașini de curse în acest oraș. Evenimentul a strâns peste 50 de piloți și a avut și invitați din afara țării.

Citește și:

S-a terminat cu mașinile poluante – vor fi interzise în București

București este pe primul loc în Europa la aglomerație

Codul Rutier 2019: Cât de mari vor fi amenzile?

Black Friday 2018: BMW i8 la ofertă!

Proiect de lege: amenzi pentru șoferii filmați în trafic

Noi oferte ANAF: Mașini de vânzare în noiembrie

 

Inițial, listele de înscrieri așteptau doar 35 de concurenți, însă poziționarea evenimentului în Capitală a stârnit un interes puternic pentru Trofeul București. Potrivit declarațiilor mai multor piloți din Campionatul Național de Raliuri și din Campionatul Național de Viteză în Coastă, nu toți cei care s-au înscris au ajuns să și concureze.

Organizatorii cursei, împreună cu Federația Română de Automobilism Sportiv, au declarat că au extins în limita posibilităților numărul de concurenți acceptați, însă această veste nu a fost bine primită de toți piloții care doreau să alerge în fața fanilor din București.

Rolul campionatului de Super Rally este de a permite piloților amatori să debuteze în sportul cu motor fără a avea nevoie de un buget la fel de mare precum în alte campionate derulate în țara noastră. Obținerea unui buget pentru participarea la curse este o problemă până și pentru piloții titrați din România, pe când debutanții sunt nevoiți să facă eforturi financiare considerabile doar pentru a ajunge la start.

Concurenții au fost împărțiți în șase clase. Bogdan Marișca a câștigat Clasa 1 cu un Ford Fiesta R5, clasa 2A a fost adjudecată de Robert Barabas cu un Fiat 126 Proto, iar Adrian Teslovan a câștigat clasa 2 B la volanul unui Citroen DS3 R3 Max.

La Cupa Monomarcă, Andrei Georgescu a adus acasă locul întâi cu un Suzuki Swift de Grupa N1, pe când Lucian Răduț și-a adjudecat victoria la Clasa 4 cu un Mitsubishi Lancer Evolution cu modificări care în încadrează în grupa H4 în Campionatul Național de Viteză în Coastă.

Grupa nou-formată de automobile istorice, adică Clasa I, a fost câștigată de Cătălin-Cedric Ghicea cu a sa Alfa Romeo Alfetta GTV. Răduț a avut și cel mai bun timp la general, de 2:59,481. Bogdan Marișca și Costel Cășuneanu au completat podiumul clasmentului general în urma primei ediții a Trofeului București, arată datele publicate de FRAS.

Foto: Auto Bild România

Adaugă un comentariu