Renault Clio Estate – Prieten cu familiile

Segmentul breakurilor de clasă mică nu mai este la fel de populat cum era acum câțiva ani. Din fericire, avem în continuare de unde alege. Renault Clio Estate este în continuare o alegere interesantă. Prețul, spațiul interior și consumul de carburant dictează decizia finală.

Clasa mică încă are break-uri în ofertă. Acum câțiva ani, găseai mai multe modele în acest segment, dar lucrurile s-au schimbat. Cifrele de vânzări au tăiat multe tipuri de caroserii, iar breakurile și hatchurile cu trei uși au fost primele care au plecat.

Renault Clio Estate nu era o priveliște comună pe șosele, dar are șansa să devină așa ceva dacă ne uităm la ce ne oferă. O mașină accesibilă, cu spațiu pentru toată familia și cu un motor economic. Foarte economic, dacă te folosești de butonul ECO, de limitatorul de viteză și apeși cu blândețe accelerația. Sigur, mai trebuie să și schimbi vitezele într-un mod eficient, dar asta te poate învăța mașina. Dacă îi urmezi cu strictețe recomandările, poți atinge consumul declarat în afara orașelor.

Consumul urban este mai greu de atins la virgulă, dar asta ține de traficul urban, nu neapărat de mașină. Breakul din gama Clio se mișcă bine pe șosea, fiind la fel de confortabil ca un Clio IV. Direcția nu necesită prea mult efort și asigură un feedback rezonabil, în timp ce suspensia este făcută pentru confort. În limita soluțiilor tehnice folosite, desigur.

Interiorul este la fel ca la Clio, cu toate lucrurile bune și mai puțin bune care vin odată cu această afirmație. Dacă vă place, e perfect.

Citește și:

Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3

Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor

Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă

Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie

Cel mai rapid SUV pe gheață

Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România

Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului

 

Ce am fi dorit în plus? O transmisie EDC ar fi mers la fix. Timoneria cutiei manuale mergea perfect, dar începi să te saturi repede de schimbat trepte când știi că ai fi putut avea o automată în locul său.

Din păcate, Clio Estate nu se vinde cu transmisie EDC și motor diesel. Dar are un preț bun. Varianta de top pleacă de la 16.800 de euro cu TVA inclusă. Adaugi la preț câteva sute de euro și vei avea în față o configurație ca în poze. Merită văzută în showroom, mai ales dacă sunteți familiști.

Verdict

O mașină economică și relativ spațioasă pentru segmentul acesta. Clio va primi un înlocuitor la anul, deci nu o veți mai găsi pe piață pentru prea multă vreme.

 

Adaugă un comentariu