Mitsubishi ASX 2.2 DI-D 4WD AT: Un SUV cu inimă mare

Mitsubishi ASX a trecut recent printr-un facelift, ceea ce i-a prins bine pe latura identității. Pe cea tehnică, SUV-ul compact iese la înaintare cu un turbodiesel de 2,2 l mai degrabă tradițional, dar capabil.

Istoria recentă a mărcii Mitsubishi a fost marcată de schimbări. De curând, Renault a devenit un acționar important, astfel rămânând definitiv în urmă era colaborării cu grupul PSA pentru dezvoltarea SUV-urilor compacte. În aceste condiții de tranziție, cei de la Mitsubishi s-au străduit să mențină competitivitatea automobilelor și au reușit să aducă modernizări mai mult sau mai pu- țin discrete diverselor serii. Mitsubishi ASX, fiind un vehicul orientat către disputatul segment SUV compact, a beneficiat de o atenție evidentă.

Sub caroseria lui ASX se găsește, în continuare, platforma tehnică a seriei Lancer – de unde și nota de fermitate riguroasă a comportamentului său. Dată fiind configurația de SUV a mașinii, interiorul lui ASX e semnificativ mai spațios și mai practic decât al sedanului sportiv Lancer. Aspectul finisării se prezintă destul de bine ca design, dar nu e la cel mai înalt nivel în privința alegerii materialelor și a prelucrării detaliilor. Din punct de vedere ergonomic, totul a fost bine rezolvat.

Cât despre motorizare, atrage atenția mărimea acesteia – într-un segment în care se poartă cilindreea de 2,0 l, Mitsubishi ASX mizează pe mai mult. Propulsorul este de origine niponă, se conformează normelor antipoluare Euro 6, dar cifrele referitoare la performanțele sale nu sunt neapărat impresionante: 150 CP și 360 Nm. În mers, lucrurile stau mai altfel: caracteristica de cuplu convinge (acei 360 Nm sunt atinși încă de la 1500 rpm), iar consumul mediu convenabil nu va trece neobservat (cifra oficială e de 5,8 l/100 km). Motorul este întotdeauna silențios și răspunde fără efort la accelerație. Cutia de viteze automată cu 6 trepte favorizează confortul (schimbări line) în dauna unor schimbări mai agere și mai spontane ale treptelor.

Butonul 4WD pentru comanda tracțiunii 4×4 se află între scaune. La bord se afișează modul de rulare curent al transmisiei Multi-Select, care oferă trei variante de configurare: 2WD (față), 4WD (tracțiune integrală gestionată electronic, pasibilă de a repartiza până la 50% din cuplul motor către puntea spate) și 4WD Lock (cuplaj central blocat, tracțiune integrală cu distribuție față/spate în proporție de 50/50% a cuplului motor).

Mitsubishi ASX: Pe scurt

Ce ne place: Agil, manevrabil, nu se teme de offroad, motor viguros.

Ce nu ne place: Cutie relativ lentă la schimbările treptelor de viteză.

Factorul wow: Inspirata împrospătare a designului.

Public-țintă: Adepții excursiilor de weekend pe drumuri nebătute.

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D 4WD AT: Date tehnice

Motor L4, turbodiesel • Cilindree 2268 cmc • Putere maximă 150 CP/3500 rpm • Cuplu maxim 360 Nm/1500-2750 rpm • Viteză maximă 190 km/h • 0–100 km/h 10,8 s • Transmisie 4WD Multi-Select, cutie de viteze automată cu 6 trepte Dimensiuni L/l/h 4295/1770/1640 mm • Portbagaj 419-1219 l • Masă proprie 1520 kg • Consum mediu 5,8 l/100 km • Emisii CO2 152 g/km  • Preț: de la 28.096 de euro cu TVA

Verdict
Mitsubishi ASX 4WD 2.2 DI-D nu se dezice de tradiția mărcii în materie de aptitudini offroad, dispunând de resursele necesare pentru a face față unor condiții mai dificile decât presupun obișnuințele clasei.  Faceliftul l-a făcut mai compatibil cu ideea de vehicul familial actual.

MARE ATENȚIE! Dacă ai maxim 5.000 de euro, astea sunt MAȘINILE PE CARE TREBUIE SĂ LE CUMPERI!

A îndrăznit’ să-i dea flash-uri unui taximetrist! Ce a urmat a speriat pe toată lumea! | VIDEO

NOILE MAȘINI ALE POLIȚIEI de 50 de milioane de euro! Uite ce pot cumpăra! FOTO

Ce mașină conduce Cosmin Contra, noul selecționer al României

Adaugă un comentariu