Skoda Fabia III de la 8.000 euro – Bun la ocazie, mai bine nou!

Testul de anduranță cu Skoda Fabia III n-a ieșit ireproșabil, dar rămâne recomandabilă ca mașină la mâna a doua. Numai că nu e ieftină.

Skoda este acea marcă ce îi vizează pe clienții orientați spre prețurile cele mai reduse, dar cărora le oferă tehnologie VW de generație actuală. La sfârșitul anului 2014 a fost prezentată cea de-a treia generație a seriei Fabia, mașină mai ieftină, dar (cel puțin) la fel de practică și de performantă ca VW Polo sau Audi A1.

Fabia III din paginile noastre face o impresie foarte bună după cum merge, ce echipamente are, cum arată jantele din aluminiu de 16 inchi. Nu lipsesc nici navigația sau volanul îmbrăcat în piele, ceea ce creează la bord o ambianță de clasă superioară.

Pentru acest exemplar, dealerul din Amelinghausen cere 12.950 de euro. Mașina are la bord 23.300 km și o vechime de doi ani. Prețul e destul de corect. Sub capotă, un propulsor aspirat cu benzină se străduiește să ofere performanțe decente, dar nu-i este deloc ușor. Totuși, se poate trăi și doar cu 75 CP, fără turbo.

Chiar dacă puterea nu e ceva nemaipomenit, aceste motorizări sunt bine puse la punct, baza ofertei fiind constituită din versiuni aspirate de 60 și 75 CP, care nu au injecție directă și nici filtru de particule. Toate variantele Fabia III sunt conforme normelor Euro 6.

Pe latura diesel, motorizările de 1,4 litri cu trei cilindri furnizează, în funcție de versiune, 90 sau 105 CP și nu au sistem de depoluare cu AdBlue. Acestea vor fi afectate de viitoarele măsuri antipoluare la rând cu toate celelalte generații de dieseluri.

Ceea ce nu are cea de-a treia generație Fabia este o versiune sportivă, asemenea fostelor RS. În principiu, cele mai puternice Fabia dispun de 110 CP sau, în cazul seriei limitate Edition R5, 125 CP. Nimeni nu ar trebui să fie surprins, faptul e firesc, ca urmare a evoluției pieței și completează în mod oportun strategia grupului german de a păstra Skoda pe post de marcă entry-level, cu cele mai accesibile prețuri, dar și o imagine corespunzătoare vieții cumpătate. Regretă cineva modelul predecesor de 180 CP? Poate ar fi fost frumos să vedem o Fabia în WRC, dar, să fim serioși, vocația mașinii nu e sportivitatea de top.

Să revenim la tema noastră. Marea problemă a Fabiei III la mâna a doua este că nu e ieftină. Unele mașini SH au prețuri apropiate de ale celor noi oferite la promoție. Vi se pare puțin 8.000 de euro pentru un SH de companie? Pentru cele bine echipate și care nu au un rulaj prea mare se cer destul de frecvent 12.000 de euro. Categoric, la acești bani găsești mașini noi în clasa mică.

Citește și…

Record în România: cea mai lungă distanță parcursă cu o mașină electrică

Skoda Kodiaq RS debutează în România 

Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an

Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite

Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni

Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra

Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut

Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe

Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească

 

Ce ar putea să meargă prost?

Una peste alta, Fabia este un automobil solid, lucru valabil inclusiv pentru seria Rapid, aproape identică din punct de vedere tehnic. Dosarele ADAC confirmă că avem de-a face cu o mașină fiabilă. Problemele posibile sunt rare și nu dintre cele mai importante. S-au semnalat chedere care fac zgomot, tapițerii din jeans care pot da alergii și senzori de parcare care țipă atunci când plouă tare. Ce nu e anormal: zgomot și funcționare trepidantă iarna, după pornirile la rece, până când sunt atinși parametrii optimi de temperatură și presiune a uleiului.

Climatizare Verificați buna stare de funcționare. Un compresor anormal de zgomotos anunță o problemă relativ costisitoare.

 

Furtunuri de presiune De examinat vizual. Și pe la Volkswagen se știe că acestea tind să crape.

 

Tamburi de frână După mai mulți ani, tind să funcționeze neuniform, ca urmare a deformărilor prin uzură. Se pot rectifica.

 

Discuri de frână Ruginesc destul de ușor, așa că frânele pot deveni zgomotoase.

 

Bielete de direcție Cloncăne, dacă sunt uzate. Uneori, de la caz la caz, ar putea să și scârțâie.

 

Vopsea Skoda se prezenta mai bine la generațiile trecute privind calitatea vopselei. Se pare că e o problemă de grup.

 

 

Verdict

Nu există motiv tehnic pentru care Fabia să fie blamată ca ofertă SH, dar, din nefericire, prețurile sale mari te pun pe gânduri: ți-ai putea lua mașini noi la banii respectivi. Dacă prețul se poate negocia, atunci lucrurile devin interesante, mai ales în privința versiunilor cu benzină.

Adaugă un comentariu