Audi S6 și S7 trec la motoare TDI

Audi a decis să ofere doar motoare TDI în gamele S6 și S7 care vor fi comercializate pe piața din Europa.

Este o schimbare dramatică față de ceea ce era disponibil în aceste game până acum. Așadar, S6 Sedan, S6 Avant și S7 Sportback pot fi cumpărate în Europa doar cu motoare TDI V6 de 3.0 litri. Noile motoare respectă toate normele de mediu în vigoare și se bucură și de un sistem mild-hybrid de 48V. Acesta din urmă integrează un compresor electric și un starter-generator angrenat prin curea.

În același timp, Audi oferă modelele S6 Sedan, S7 Sportback și S6 Avant pe piețele din Asia, SUA și Orientul Mijlociu cu un TFSI de 2.9 litri preluat de la SQ5. Practic, nemții au replicat strategia de motorizări a acestui SUV de performanță și pentru modelele de clasă mare din gama S.

Compresorul electric din dotarea acestor modele este același cu cel folosit de SQ5 și poate să atingă o viteză de 70.000 de rotații pe minut. Scopul său este de a elimina întârzierea răspunsului turbosuflantelor clasice la accelerație.

Citește și:

Uite de ce a renunțat la o colecție de Lamborghini

Rabla 2019 – Când începe programul și care este prima de casare?

Românii optează tot mai rar pentru mașini second-hand

Designerul lui Bugatti Veyron va proiecta mașini pentru Rolls-Royce

Modelele Dacia comercializate în România primesc ediția limitată Techroad

7 din 10 șoferi regretă că au cumpărat o mașină electrică

Primul cuplu căsătorit care câștigă un rally raid la Cupa Mondială

 

Motorul V6 TDI de 3.0 litri dezvoltă 349 cai-putere și un cuplu maxim de 700 Nm. Acesta din urmă este atins între 2.500 și 3.100 rpm. Consumul mixt este situat între 6.2 și 6.5 litri la sută, în funcție de versiunea de caroserie aleasă și de alte dotări și specificații.

Sistemul de injecție funcționează la o presiune de până la 2.500 de bari, iar toate piesele în mișcare din blocul motor sunt optimizate pentru frecare cât mai scăzută și pentru eficiență maximă.

Turbosuflanta convențională are geometrie variablă și poate oferi o presiune de supraalimentare de până la 2.4 bari. Supapa EGR din dotarea acestui motor este alimentată după filtrul de particule pentru a optimiza la maximum presiunea trimisă la turbosuflanta convențională.

Cel mai rapid model din acest trio este S6 Sedan, care poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar cinci secunde. Versiunea Avant a lui S6 este la doar o zecime de secundă în urmă, iar lângă ea stă și S7 Sportback TDI. Toate au o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.

În standard găsim o suspensie pneumatică, tracțiune integrală prin sistemul quattro și o cutie de viteze automată cu convertor de cuplu. Sistemul quattro din dotarea acestor trei modele împarte cuplul între punți 40:60 față:spate, dar poate trimite până la 85 la sută din resurse la puntea spate, respectiv maximum 70 de procente la puntea față.

Există și un sistem de direcție integrală care brachează roțile din spate cu până la cinci grade în direcția opusă a roților din față la viteze de până la 60 km/h, respectiv cu până la două grade în aceeași direcție cu cele din față la viteze mai ridicate.

Sistemul de direcție este progresiv pentru a asigura un răspuns cât mai rapid și efort mai scăzut pentru bracarea volanului în orice situație.

Din punct de vedere stilistic, cele trei modele S de la Audi primesc o parte frontală cu un design mai agresiv, un difuzor de aer integrat în bara de protecție spate, patru țevi de eșapament ovale și jante de 20 de inchi în standard. Opțional, sunt oferite și jante de 21 de inchi pentru S6 Sedan, S6 Avant și S7 Sportback.

La bord, cei care vor cumpăra aceste modele vor alege între tapițerie mixtă piele și Alcantara, respectiv doar tapițerie din piele. Sunt disponibile trei nuanțe: negru, gri și roșu, iar acestea schimbă dramatic aspectul interiorului, dar totul depinde de preferința celui care le va cumpăra.

Audi a anunțat și prețurile acestor trei modele pe piața din Germania. Debutează în vară și cel mai accesibil este S6 Sedan, care va costa 76.500 de euro în patria-mamă a mărcii din Ingolstadt. Al doilea pe listă este modelul S6 Avant, cu 79.000 de euro preț de listă. Cel mai scump din acest trio este S7 Sportback, care va pleca de la 82.750 de euro cu TVA inclus în Germania.

Adaugă un comentariu