BMW i3 renunță la versiunea REx și rămâne 100% electric

BMW i3 nu va mai fi oferit și în versiunea REx pentru generația 2019. Decizia este legată de lansarea variantei cu acumulator cu capacitate mărită la 42.4 kWh, dar și de normele WLTP.

În cazul în care nu erați familiarizați cu gama i3, varianta REx reprezintă modelul echipat și cu un motor cu ardere internă pentru a asigura mobilitate după ce bateriile sistemului electric au rămas fără energie. Practic, era o versiune a modelului electric gândită pentru cei care au 'range anxiety', adică cei care se temeau că vor rămâne fără energie electrică atunci când le este lumea mai dragă.

Citește și:

Taxa pe autostradă nu va fi impusă prea curând

Dacia Duster are un nou motor pe benzină

Fenomene paranormale pe A1, cu o zi înainte de referendum

Samsarii câștigă 45 de milioane de euro pe an din măsluirea kilometrajului

Noi licitații ANAF: BMW Seria 3 și VW Golf la preț de smartphone

 

În mod interesant, varianta aceasta va fi eliminată doar din oferta pentru Europa, nu și pentru piața din SUA, notează Autocar. Cel mai probabil, de vină ar fi ciclul WLTP, care a încurcat socotelile mai multor modele hibride plug-in.

BMW i3 REx poate fi considerat la limită un hibrid plug-in, cu toate că nu este un autovehicul hibrid convențional. Motivul? Motorul cu ardere internă nu angrenează roțile, ci este folosit pe post de generator în momentele în care acumulatorul sistemului electric rămâne fără energie. Altfel, i3 REX se comportă exact ca un model 100% electric.

Practic, pe piața din Europa, varianta cu baterie de 42.2 kWh a lui i3 aduce o autonomie mai mare decât oferea versiunea i3 REx, ceea ce o face pe aceasta din urmă mai puțin atrăgătoare pentru clienți. Mai ales în contextul în care i3 REx era mai scump decât un i3 obișnuit.

 

Adaugă un comentariu