Dacia Jogger: Renașterea verigii lipsă

Apariția noii Dacia Jogger echivalează cu versiunea modernă a primei generații Logan MCV. Știm că mulți și-o doresc! Să vedem cum s-a descurcat pe Riviera Franceză.

MULTI CONVIVAL VEHICLE. Nu mulți știu că acestea sunt cuvintele care stau în spatele acronimului MCV. Din păcate, cele trei litere au dispărut din vocabularul Dacia odată cu încheierea producției faceliftului celei de-a doua generații Logan.

Însă mulți nu au considerat a doua generație Logan break ca fiind succesorul adevărat al primului MCV. Acesta din urmă s-a produs între 2006 și 2012 și a înregistrat vânzări serioase pentru brandul de la Mioveni, multe dintre exemplare ajungând în Europa de Vest, unde nici măcar până în ziua de azi nu au scăzut considerabil prețurile modelelor second-hand. Mai mult decât atât, primul MCV încă se produce și astăzi în Rusia de către comania AvtoVAZ și poartă numele de Lada Largus.

Totuși, Dacia a propus din 2012 un model care să-i satisfacă pe clienții care își doreau un vehicul polivalent cu șapte locuri. Este vorba despre Lodgy, însă a fost un model care nu s-a bucurat de același succes ca Logan MCV.

Acum intră în scenă Dacia Jogger, un model de sine stătător, care calcă pe urmele primei generații Logan MCV, oferind aceeași rețetă pentru clienții săi. Partea frontală este preluată fără modificări de la Sandero Stepway până la montantul B, în timp ce zona din spate este despărțită de un artificiu funcțional care oferă o supraînălțare a plafonului cu 40 de milimetri.

Dacia ajunge pe podiumul vânzărilor către clienții particulari din Europa

Văzut din lateral, Jogger își creează o amprentă proprie, prezentându-se din start ca fiind mai mult decât un break. Fiind conceput pe liniile lui Sandero Stepway, și Jogger dispune de aceeași gardă la sol de 200 de milimetri, ceea ce îi conferă unele posibilități de navigare a unor drumuri ceva mai accidentate, dacă familia de la bord este una cu spirit de aventură.

În plan longitudinal, ampatamentul lui Sandero a fost extins cu 294 de milimetri pentru a se obține spațiul necesar integrării celor șapte locuri de la interior. Ușile din spate sunt chiar mai lungi decât cele din față și permit un acces exemplar, atât pe locurile de pe banchetă, cât și pentru cele din rândul trei.

Totuși, elementul central al Daciei Jogger este, cu siguranță, partea din spate. Indubitabil, stopurile au un design similar cu ce întâlnim la Volvo, însă amplasarea pe lateral a acestora a permis integrarea unui hayon care oferă o deschidere largă, potrivită pentru orice fel de bagaje, de la pachete de mobilă la biciclete. În versiunea cu cinci locuri, volumul portbagajului pornește de la 708 litri, ajungând până la 1.819 litri. În configurația din urmă, lungimea utilă a portbagajului este de doi metri, existând astfel posibilitatea integrării unei saltele, dacă la orizontul tău se întrevede un vehicul accesibil potrivit pentru camping.

Când stilul și echiparea dichisite întâlnesc polivalența de utilizare, rezultă Dacia Duster Extreme 2022.

Asemenea lui Sandero Stepway, barele longitudinale montate pe plafon pot fi desfăcute și montate transversal, iar elementele de culoare neagră de la exterior întăresc și mai mult ideea de vehicul crossover.

Așadar, aventura noastră de pe Coasta de Azur a inclus două versiuni ale Daciei Jogger, iar în continuare vă voi prezenta impresiile mele de la bordul modelului cu cinci locuri și motor ECO-G 100.

Punctul de pornire al traseului a fost zona metropolitană a orașului Nisa. Astfel, primul lucru care devine clar de la bordul lui Jogger este lungimea mai mare cu aproape jumătate de metru față de Sandero, lucru la care trebuie să fii atent în timpul manevrelor în spații înguste.

Ministerul Apărării Naționale a recepționat un nou lor de SUV-uri Dacia Duster.

Altfel, din spatele volanului noului model, gabaritul extins al platformei CMF-B nu îți pune probleme în privința condusului. Direcția a primit o dozare mai grea, aspect ce ar fi binevenit și pe Logan sau Sandero. Masa ceva mai mare a lui Jogger, de circa 1.200 de kilograme, care este încă destul de redusă la modul general, a impus efectuarea unor modificări ușoare ale parametrilor suspensiei, aceasta oferind un parcurs lipsit de emoții, iar zgomotul transmis de funcționarea sa în habitaclu este redus. Nu credeam că voi spune asta înainte de testul propriu-zis, dar Jogger este realmente distractiv de condus. Sigur, o parte din „vină’ a avut-o și traseul ales de oficialii Dacia, cu porțiuni vaste de asfalt care șerpuiau printre podgoriile întinse, plantațiile de măslini și pădurile de pini, dar și partea de coastă, cuprinsă între orașele Saint-Tropez și Cannes.

Așa cum îl știm din testele anterioare cu celelalte modele Dacia, propulsorul turbo de un litru cu trei cilindri se prezintă cu suficient nerv pentru a te ajuta să înfrunți mare parte din situațiile traficului curent, însă doar atunci când ești singur în mașină. Cu ceva pasageri și bagaje, situația stă cu totul altfel, însă chiar și numele mașinii ne spune că nu avem unde să ne grăbim: jogging = un tip de alergare în ritm blând, lejer.

 

În acest ritm lipsit de grabă, cu siguranță vei putea obține o autonomie combinată (50 l benzină + 40 l GPL) de peste 1.000 de kilometri. {i această distanță va putea fi realizată de ocupanții lui Jogger într-o singură zi mulțumită scaunelor confortabile. {oferul și pasagerul se bucură de o tapițerie profilată bine, cu un burete confortabil și cu un suport lateral suficient. Locurile din rândul doi excelează la capitolul loc pentru cap, în timp ce pasagerii de pe rândul trei vor descoperi un spațiu care s-a dovedit a fi mai încăpător decât pe bancheta din spate a unor subcompacte.

La întoarcere, am primit cheile versiunii superioare Extreme care beneficia de motorizarea TCe 110. Acum, în timp ce conduceam, mă tot întrebam dacă merită să dai încă 500 de euro pentru o diferență de 10 CP și 30 Nm, în același timp, renunțând la sistemul GPL. Poate dacă ai de gând să alegi versiunea cu șapte locuri (+700 de euro) și să îți propui să le ocupi pe toate măcar o dată pe an. Sigur, resursele suplimentare sunt binevenite, cel puțin până în 2023, când va fi lansată versiunea full hybrid a lui Jogger, fiind animată de același sistem care poate fi acum regăsit pe Renault Arkana E-Tech.

Cât costă noua Dacia Jogger? Modelul poate fi comandat în România

Din păcate, răspunsul la întrebarea de pe buzele tuturor este nu. Dacia Jogger nu va primi o motorizare diesel, însă o consolare va veni în martie, atunci când primele unități vor sosi în showroomurile din România. Nu știm însă cât va dura livrarea unui exemplar comandat.

Verdict
În scurt timp, țările din vestul Europei vor fi împânzite de urmașul spiritual al primului Logan MCV. Propunerea unică din partea celor de la Dacia poate fi vehiculul ideal de familie al multora. Este o mașină simplă, nepretențioasă, care face exact ceea ce scrie în broșură.

Adaugă un comentariu