Cu ce viteză trebuie să conduci o decapotabilă ca să nu îți plouă în habitaclu

Chiar dacă plouă cu găleata și te afli la volanul unei mașini decapotabile, nu este neapărat nevoie să ridici acoperișul pentru a rămâne uscat. Dacă circuli cu viteza corectă, în funcție de modelul autoturismului, curentul de aer va acționa ca o umbrelă deasupra habitaclului.

Un nou episod al emisiunii online Drive Tribe trece în revistă anumite noțiuni elementare de aerodinamică, pentru a explica relația dintre viteza autoturismului și modul de deplasare a curenților de aer. Emisiunea creată de Jeremy Clarkson, James May și Richard Hammond demonstrează prin grafice sugestive faptul că vântul poate acționa precum o umbrelă deasupra habitaclului, protejând șoferul și pasagerii unei decapotabile de stropii de ploaie.

Fenomenul aerodinamic se datorează așa-numitului punct de separație, amplasat în capătul parbrizului, după cum se poate vedea în videoclipul de la finalul acestui articol. Începând din acest loc, aerul devine tot mai turbulent pe măsură ce șoferul accelerează, ceea ce formează un strat invizibil de protecție împotriva ploii.

Viteza necesară pentru a nu ploua în decapotabilă

Totuși, intensitatea curentului depinde foarte mult și de unghiul de înclinare a parbrizului, astfel că viteza necesară producerii acestui fenomen diferă de la un model de autoturism la altul. În cazul decapotabilelor cu un parbriz relativ drept, precum Mazda Miata, o viteză de 70 km/h este suficientă pentru a produce turbulența necesară devierii ploii.

 

Citește și:

Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3

Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor

Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă

Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie

Cel mai rapid SUV pe gheață

Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România

Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului

 

În schimb, posesorii de mașini decapotabile cu un design mai cursiv, cu parbriz foarte înclinat, precum Ferrari Portofino, trebuie să accelereze mai mult pentru a obține același rezultat.

Așadar, tehnica se poate dovedi utilă atunci când șoferul unei mașini decapotabile este surprins de vremea ploioasă în timp ce se deplasează în afara orașului, cu viteză relativ mare. În localitate, viteza necesară devierii ploii nu ar putea fi atinsă decât depășind-o pe cea regulamentară. În plus, orice oprire la semafor sau la indicatorul STOP anulează instantaneu efectul.

 

Sursa foto: captură ecran YouTube/Autogefühl

Adaugă un comentariu