Frâna de mână mecanică, pe cale de dispariție: se regăsește doar la 37% dintre mașinile noi

Un studiu realizat de CarGurus, site britanic de vânzări auto, arată că frâna de mână mecanică este pe cale de dispariție. Statisticile culese pe piața din Regatul Unit ilustrează cât se poate de sugestiv această concluzie.

Conform CarGurus, frâna de mână mecanică este o dotare de domeniul trecutului. Doar 37% dintre automobilele noi comercializate în Marea Britanie au frână de mână operată cu manetă, restul optând pentru versiunea electrică.

 

Citește și…

Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar

Chinezii atacă segmentul SUV coupé

Boxele acestei mașini se aud de la 5 km distanță

Germania și-ar putea lua adio de la autostrăzile fără limită de viteză

De-asta nu putem avea șosele sigure în România

Mick Schumacher a semnat cu Ferrari

De ce șoselele nu crapă de frig în țările dezvoltate

Românii nu învață pentru examenul auto

 

Chiar mai surprinzător este numărul constructorilor auto care rămân fideli variantei mecanice: doar doi, din totalul de 32 care operează pe piața din Regatul Unit.

Este vorba despre Suzuki și Dacia, care utilizează în continuare frâna de mână tradițională pentru a menține costurile scăzute. Pe de altă parte, producători precum Audi, Lexus, Porsche, Mercedes, Jaguar sau Land Rover au renunțat complet la frâna de parcare operată clasic.

„Este oficial: moartea frânei de mână se apropie, pe măsură ce tot mai mulți constructori o înlocuiesc cu frâna de parcare operată electric’, anunță Chris Knapman, editor la CarGurus. „Ne așteptăm ca, în următorii ani, numărul mașinilor de vânzare dotate cu frână de mână tradițională să scadă în continuare. Probabil că dotarea se va mai regăsi doar la câteva modele de nișă’.

Versiunea modernă oferă o serie de avantaje, precum acționarea ei fără efort fizic sau economisirea spațiului în habitaclu, dar aduce și un cost suplimentar pe care clienții sunt nevoiți să-l achite, fără a avea opțiunea de a renunța la această cheltuială. Criticii sistemului se plâng și de creșterea complexității vehiculelor, precum și de reducerea posibilităților de servisare în regie proprie.

Sursa foto: 123RF.com

    ITRobert says:

    Reprezentantele auto fac bani din intretinerea masinilor, din revanzarea celor cu care clientul vine la schimb, in vreme ce masinile noi au un adaus infim… Aceasta chichita este menita sa impiedice propietarul novice sau fara conditii de garaj, sa-si schimba de unul singur franele. La modelele echipate cu frana “de mana” electrica sunt doua variante pentru inlocuirea franei: 1.) Cu ajutorul calculatorului de service si 2.) Accesand actuatorul pe cale manuala. Aceasta metoda insa nu e foarte raspandita in randul propietarilor… Ca sa intelegem mai bine, trebuie sa ne uitam la cifre: Piesele (discuri/placute), cumparate de la magazine online (eu vorbesc despre ce se intampla in State unde traiesc si ma refer la piese OEM) nu depasesc $400, in vreme ce reprezentanta face lucrarea contra $2000. Daca privim din unghiul de “moft” si placere a consumatorului de a avea acest tip de frana, el este “vandut” in contextului de vrajala maxioma de catre vanzator… Cam toata gadgetareala din ultimii ani este conceputa sa duca consumatorul cat mai des la service; acelas lucru intamplandu-se si cu garantiile de 5 ani/100 de mii de mile si cu schimburi de ulei gratuite…

    cib says:

    Singurele avantaje ale masinilor moderne sunt ABS-ul si ESP-ul. Restul sunt gadgeturi cu care iau ochii fraierilor. Masinile adevarate aveau carburator, bare de protectie metalice si blocuri optice la care schimbul de becuri era o operatiune simpla nu ca acum cand trebuie sa fii un adevarat contorsionist.

    aaaaaaa says:

    asgia cred c au uitat cum se bloca celebra frana de mana la passat ul din 2006
    mai multa electronica,mai multi bani pt service…

Adaugă un comentariu