Presa britanică: Honda închide uzina sa din Regatul Unit în 2022

Honda închide fabrica sa din Swindon în 2022, afirmă presa britanică citând surse din politică.

Decizia nu a fost confirmată încă din surse oficiale, însă cei care le-au transmis englezilor că urmează să fie anunțată închiderea fabricii au afirmat că va urma un anunț oficial în cursul acestei săptămâni.

Ca de obicei, motivarea este legată de mai mulți factori, dintre care primul se presupune că este Brexit. Alte motive includ potențialele tarife de import/export către piața din Statele Unite ale Americii, precum și scăderea vânzărilor de mașini cu motoare diesel, de pe urma căruia au suferit și alți producători de automobile.

Citește și:

Schimbări la polițele RCA: ce criterii noi de risc ar putea fi introduse

Test de frâne în condiții extreme

Cea mai mare paradă de mașini autonome organizată vreodată

Cele mai periculoase șosele din România

Tot ce trebuie să știi despre verificarea unei mașini second hand

Sicrie pe roți: mii de mașini din România prezintă pericol iminent de accidente

Românii cumpără pe încredere mașini second hand: doar 15% le verifică în service

 

Alte voci anunță o problemă legată de acordurile economice dintre Uniunea Europeană și Japonia, care ar urma să elimine taxele impuse autovehiculelor fabricate în Țara Soarelui Răsare. În contextul în care Regatul Unit plănuiește să părăsească Uniunea Europeană, ar putea fi mai avantajos pentru Honda să producă aceste modele în țara de baștină și să le exporte apoi în UE și în alte țări.

Cei de la Honda mai au o fabrică în Europa, mai precis uzina Gezbe din Turcia, unde se produce versiunea sedan a lui Civic. Acea uzină ar putea beneficia la rândul său de eventuala mutare a sculelor și matrițelor necesare producției din Regatul Unit în altă facilitate.

În mod interesant, chiar și după închiderea fabricii din Swindon, Honda ar urma să-și păstreze sediul european localizat în Bracknell, precum și facilitățile echipei sale de Formula 1.

Dacă Honda închide fabrica din Swindon, urmează concedieri de aproximativ 3.500 de persoane până în 2022 inclusiv, precum și posibilie greve ale diverselor sindicate ale angajaților. Evident, nu vor fi afectați doar cei care lucrau la fabrica Honda, așa cum s-ar întâmpla în cazul oricărei alte uzine și fabrici închise de oriunde.

Practic, o fabrică auto are nevoie de numeroși furnizori, dar și de alte companii care să îi furnizeze servicii. De la curățenie și alimentație, până la livrări de componente și distribuția unor produse, toate serviciile conexe din zonă vor fi afectate. Aceste daune colaterale sunt în lanțul de susținere al uzinei, adesea nevăzut și ignorat, dar fără de care o fabrică nu poate funcționa.

Uzina Honda din Swindon este singura din Uniunea Europeană și produce peste 100.000 de mașini pe an. Japonezii produc mașini în Regatul Unit de peste 30 de ani și reprezentanții companiei afirmau că vor continua să utilizeze fabrica indiferent de rezultatul negocierilor Brexit, dar se pare că alți factori au înclinat balanța într-o nouă direcție.

Adaugă un comentariu