România și Bulgaria pierd lupta pentru fabrica Skoda

vezi galeria foto

România și Bulgaria au pierdut lupta pentru fabrica Skoda și Seat care urmează să fie construită în Estul Europei.


Noua uzină a concernului Volkswagen ar fi putut să fie construită la noi sau la vecinii de la sud de Dunăre, însă mai-marii conglomeratului din Wolfsburg au decis împotriva acestei măsuri. Cel mai probabil, infrastructura deficientă din România este o piedică prea mare pentru o investiție de miliarde de euro, iar promisiunile de autostrăzi și de drumuri expres nu sunt suficiente pentru o asemenea decizie.

Citește și…

Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an

Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite


Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni

Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra

Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut

Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe

Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească

 

În mod interesant, Ungaria nu a mai câștigat lozul cel mare aici, poate și prin prisma faptului că produce deja mașini pentru Audi și Mercedes-Benz, iar BMW a confirmat deja că va construi o fabrică. Să mai menționăm și uzina de motoare Opel din Szentgotthárd și uzina Suzuki din Esztergom? Nu credem că mai este necesar. Nici la vecinii noștri nu este totul doar ‘lapte și miere’, dar nu poate nimeni să spună că nu au destule fabrici auto.


Cel mai probabil, concernul german a decis să nu investească în Ungaria deoarece ar avea nevoie de 5.000 de angajați, iar forța de muncă din sectorul acesta este deja împărțită destul de clar între mărcile menționate mai sus. Chiar și cu intrarea în insolvență a producătorului Ikarus, maghiarii ar fi trebuit să facă un efort semnificativ pentru a găsi atât de mulți angajați până în 2022, când ar trebui să intre în producție uzina cea nouă a concernului german. Sigur, probabil că mai sunt și alți factori implicați în decizie, pe lângă ceea ce am menționat mai sus.


În orice caz, se pare că bulgarii nu vor avea prea curând o uzină auto de volum, iar în România nu vor fi investiții majore în această direcție până când nu vom avea autostrăzi. Între timp, Turcia a marcat o nouă investiție majoră, prima sosită din Germania după mai bine de o decadă, deoarece aceasta este țara aleasă pentru fabrica Skoda și Seat.

Deși nu este încă oficială informația, aceasta a fost publicată atât în AutomobilWoche, cât și în publicația Haberturk. Decizia finală a celor de la Volkswagen a fost între Bulgaria și Turcia, arată sursele citate de cotidianul turc.


Desigur, pe lângă infrastructură, o asemenea uzină aduce și o cerere considerabilă de teren, alături de diferite scutiri de taxe și alte facilități de ordin fiscal, după cum au mai fost oferite în trecut în diverse state. De cele mai multe ori, locurile de muncă generate de o fabrică auto și întreaga rețea de susținere a acesteia aduc mai multe beneficii decât impozitul pe un teren sau facilitățile fiscale oferite investitorilor.

Rețeta aceasta nu este una de succes în fiecare situație posibilă, existând numeroase cazuri în care administrațiile locale din diferite state au reușit să-și fure căciula în urma acordării unor asemenea beneficii și să descopere că nu au creat suficient de multe locuri de muncă sau că uzina rezultată nu a avut succes.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE