Studiu de caz: doi ani din viața unei stații de încărcare rapidă

Una dintre primele stații de încărcare rapidă din țară a fost instalată în 2016, în cadrul Băneasa Business and Technology Park. Stația, ce dispune de o putere de 50 kW, a oferit baza pentru o serie de concluzii în ceea ce privește încărcarea autoturismelor electrice în România.

Stația a fost instalată de BMW Group România și este amplasată pe DN1, la ieșirea din București spre Ploiești. Aceasta este ușor accesibilă pentru cei care locuiesc în nordul capitalei sau care doresc să pornească la drum în direcția Ploiești-Brașov.

Oficialii de la BMW România au analizat datele furnizate de stația de încărcare. În 2017 au fost înregistrate 944 de sesiuni de încărcare, iar în 2018, acest număr a crescut cu 93% ajungând la 1.825 de sesiuni.

În total, doar anul trecut s-a livrat suficientă energie pentru a asigura parcurgerea a 117.000 km în regim electric (la un consum mediu de 20 kWh/100 km). De asemenea, această stație de încărcare a ajutat la o reducere a emisiilor cu aproximativ 7,8 tone CO2.

Citește și:

Sicrie pe roți: mii de mașini din România prezintă pericol iminent de accidente

Nu mai plătim taxă de pod când mergem la mare

Românii cumpără pe încredere mașini second hand: doar 15% le verifică în service

Cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

Noi taxe pentru șoferii care conduc în București

Camerele CNAIR, folosite în regim de radar? Răspunsul oficial al instituției

 

Cele mai importante concluzii și tendințe sunt legate de utilizarea efectivă a stației de încărcare și de experiența finală a utilizatorului:

– Majoritatea șoferilor folosesc aplicația Plugshare. Aceasta indică poziționarea pe hartă a tuturor stațiilor de încărcare din România. Prin funcția de check-in oferă informația vitală dacă respectiva stație este în uz și când se va elibera.

– Acumulatorul mașinilor electrice se încarcă la putere maximă (50 kW în cazul stației de la Băneasa Business and Technology Park) doar până la 80%, restul procentajului fiind încărcat exponențial mai greu. Cu toate acestea, în 2018, 19% din încărcări s-au desfășurat până la 100%, 45% au fost până la 95-100%, în timp ce numai 14% au ales să părăsească stația cu un procent de încărcare de 80%.

– Interesant este că 64 de utilizatori au început încărcarea de la un nivel de 5% încărcare sau mai puțin. Dintre aceștia, nouă au ajuns cu doar 1%.

– Majoritatea utilizatorilor stației din Băneasa petrec 1-2 sesiuni de aproximativ 20-30 de minute pentru a încărca autoturismul. În acest timp, mulți aleg să bea o cafea sau să-și petreacă timpul la magazinul din complex.

Adaugă un comentariu