Cu această tehnologie am putea scăpa de grija gropilor în asfalt

Un grup de studenți din SUA a dezvoltat o aplicație capabilă să recunoască gropile, fisurile și denivelările periculoase din asfalt. Programul are ca scop alertarea autorităților cu privire la problemă, dar ar putea fi implementat și în aplicații precum Waze sau Google Maps, astfel încât șoferii să evite drumurile de proastă calitate.

Studenți ai Universității Loyola Marymount (Los Angeles) au realizat un proiect care are drept scop identificarea automată a gropilor din asfalt prin intermediul unui software special. Problemele depistate ar fi transmise în timp real autorităților, pentru ca responsabilii cu administrarea infrastructurii rutiere să acționeze cât mai curând posibil.

 

Citește și:

Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar

Chinezii atacă segmentul SUV coupé

Boxele acestei mașini se aud de la 5 km distanță

Germania și-ar putea lua adio de la autostrăzile fără limită de viteză

De-asta nu putem avea șosele sigure în România

Mick Schumacher a semnat cu Ferrari

De ce șoselele nu crapă de frig în țările dezvoltate

Românii nu învață pentru examenul auto

 

Pentru început, studenții au amplasat o cameră video pe capota unei mașini și au circulat prin L.A. pentru a strânge cât mai multe filmări cu diferite șosele. În a doua etapă, au apelat la TensorFlow, o platformă de învățare automată proiectată de Google. Pe baza informațiilor video furnizate, sistemul a fost „educat” să recunoască gropi și fisuri din carosabil. Le poate indica în timpul condusului, înainte ca șoferul să treacă prin ele.

Având în vedere că drumurile publice din Los Angeles însumează peste 10.000 km, până și identificarea gropilor este o provocare pentru autorități. Studenții de la Loyola Marymount speră că programul lor va reduce timpul de așteptare până la începerea reparațiilor propriu-zise.

De asemenea, funcția poate fi implementată în aplicații precum Google Maps sau Waze, pentru ca șoferii să evite drumurile de proastă calitate atunci când își stabilesc traseul.

Sistemul ar fi mai mult decât binevenit în România, unde fiecare ciclu îngheț-dezgheț face carosabilul să arate ca după război. În țările relativ dezvoltate, șoselele sunt mult mai rezistente la schimbările bruște de temperatură, dintr-un motiv simplu pe care îl dezvăluie inginerul de drumuri Eugen Girigan în acest articol.

 

Sursa foto: captură ecran YouTube/Google

Adaugă un comentariu