Toyota Supra V: întoarcerea legendei nipone

Toyota Supra V a debutat oficial la Salonul Auto de la Detroit. Este cea de-a cincea generație a lui Supra, un model mult-așteptat de fanii mărcii nipone.

Denumirea oficială a acestui model este Toyota GR Supra, iar limbajul său de design se numește ”Condensed Extreme” și îmbină forme clasice cu linii noi, menite să pună în valoare agilitatea sa.

Primele livrări pentru clienți sunt programate în  vara acestui an, deci va trebui să mai așteptăm ceva până vedem Supra V pe străzi, însă Toyota ne promite câteva elemente interesante pentru acest model. Primul este un raport de 1.55 între ampatament și ecartament, așa-numitul ”raport de aur”, ceea ce ar trebui să asigure o agilitate ieșită din comun. Totodată, distribuția maselor între punți este de 50/50, iar diferențialul spate este activ și controlat electronic, iar el poate fi blocat integral la nevoie.

 

Citește și…

Dacia se pregătește să lanseze mașina electrică pentru toate buzunarele

Cod Rutier 2019. Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan

Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și care este termenul-limită

Toyota Guardian este sistemul de siguranță care nu te lasă să faci accident

Tinerii din medii defavorizate pot urma gratuit școala de șoferi

Lamborghini Huracán EVO: Nu e doar un simplu facelift

Producție record pentru Duster: 2018 a fost un an bun pentru Uzina Dacia de la Mioveni

Găsite într-o hală din Bulgaria: 11 BMW Seria 5 E34 cu zero kilometri

 

Motorul cel mai puternic din ofertă este un 3.0 turbo cu șase cilindri în linie, dezvoltat de BMW, care asigură 340 CP și 500 Nm. Resursele sunt trimise la puntea spate și transmisia este tot de la nemți. Însă, Toyota oferă acest model și cu un motor cu patru cilindri în linie, disponibil ulterior, care a fost gândit special pentru a fi înlocuit cu bătrânul 2JZ. Cel din urmă este propulsorul care intra în echiparea celei de-a patra generații a lui Supra și numeroși tuneri au reușit să-l treacă de 1.000 de cai putere într-o formă care să asigure și fiabilitate, nu doar reprize impresionante.

Cea mai rapidă Supra V de fabrică va putea accelera de la 0 la 100 km/h în 4.3 secunde. Motorul său are distribuție variabilă, injecție directă și o turbosuflantă twin-scroll. Singura transmisie din dotare este o automată cu opt trepte. Aceasta are două moduri de rulare și o funcție Launch Control pentru a asigura sprintul optim de la 0 la 100 km/h. Există și un mod de rulare pentru circuit, în care intervenția sistemelor electronice este limitată.

Spre deosebire de generația precedentă, toate unitățile Supra V vor fi construite în Austria, la uzina din Graz. Asta se întâmplă deoarece noua Toyota Supra împarte platforma tehnică și fabrica cu BMW Z4. Însă, modelul nipon este un coupe, pe când nemții au lansat un roadster cu aceeași platformă și aceleași motorizări.

Caroseria poate fi vopsită în opt nuanțe de culoare, iar cea de-a noua este disponibilă alături de un model în ediție specială. Vorbim despre finisajul gri mat, botezat Matt Storm Grey. Toate modelele Toyota GR Supra V vor fi echipate în standard cu jante din aliaj cu diametrul de 19 inch, finisate într-o combinație interesantă: alternativ, spițele vor fi negre sau lustruite.

Supra V va avea două ediții speciale oferite la lansare. Prima se numește A90 și este destinată primilor 90 de clienți din Europa care vor face o precomandă. A doua ediție specială este compusă din primele 900 de unități Toyota GR Supra V, care vor reprezenta cuantumul producției care va fi livrat în Europa în primul an de disponibilitate al acestui model.

Update: galerie foto de la Salonul Auto de la Geneva 2019.

Adaugă un comentariu