ID. 3 Jurnal

În cazul lui VW ID.3, faza în care facem cunoștință a rămas în urmă. Acum evaluăm confirmarea așteptărilor și compatibilitatea mașinii cu viața noastră de zi cu zi.

Uneori, nu te gândești  că ți-ar putea fi mai bine până când implicita schimbare nu intervine realmente. Iar „binele’ nu prea apare întâmplător – în fond, este necesar un set de condiții particular al „binelui’ într-un context infinit de posibilități. Binele substanțial vine pe cale gândită, structurată și materializată întocmai pe direcția unor bune intenții. La baza binelui pe care marca germană îl propune sub forma seriei de automobile electrice VW ID.3 se află un habitaclu generos dimensionat și o echipare standard consistent garnisită cu destule dotări avansate.

Să nu uităm că grupul VW a dat startul întregii sale strategii de vehicule electrice după impactul scandalului Dieselgate – de fapt, acesta rămâne punctul de cotitură către electrificare pentru întreaga lume a automobilului. Pentru cei de la VW, însă, presiunea și motivația au fost de cu totul alte dimensiuni decât pentru alți producători. De aceea VW ID.3 are acum caracteristici bătând mult dincolo de simpla montare a unor motoare electrice și a unor baterii pe o platformă oarecare, convențională din punct de vedere conceptual.

VW ID.5 GTX: debut anunțat pentru Salonul Auto de la München

După cum spuneam, ne-am mai întâlnit cu ID.3, iar cititorii noștri fideli știu asta. Acum chiar ne-am pus în pielea cuiva care s-a orientat către ID.3 ca achiziție. Prețul de bază relativ ridicat nu este entuziasmant, mai ales că rolul său constă în preluarea succesiunii unui hatchback compact dintr-o generație oarecum recentă în garajul familiei. Din fericire, încă este disponibilă promoția pentru prima fază a carierei comerciale și noi considerăm că pe aici ar trebui să caute cei care doresc satisfacție indiscutabilă în tranziția de la „ardere internă’ la „electric’. Un Volkswagen ID.3 Pro, dotat cu pachetul de baterii mediu de 58 kWh și motor de 204 CP, are prețul de listă de 35.324 de euro în versiunea de bază. În afară de aceasta mai este propusă echiparea Pro S la prețul de bază de 40.784 euro, oferind o autonomie de până la 555 km (conform normelor WLTP).

VW ID.3: Minunea occidentală

Designul său interior al lui ID.3 arată ca și cum ar fi fost făcut pentru a-i sensibiliza pe fanii gadgeturilor Apple. Cele două ecrane de pe bord (panoul instrumentelor și touchscreen-ul de infotainment) se prezintă ca dispozitive hightech distincte și cu destinație funcțională evidentă – abordare total diferită de a majorității planșelor de bord de până acum, care tindeau spre o integrare completă a întregului conținut tehnic. Între ecrane, consola de comandă a transmisiei vine ca o noutate conceptuală absolută. Una peste alta, luând loc în postul de conducere al lui ID.3, capeți sentimentul că te afli la volanul unui vehicul nou și diferit de tot ce ai mai văzut. Ce am putea spune privitor la conceptul ergonomic și procesul de adaptare al unui utilizator nou? Nimic dificil, chiar apare acea incitare cunoscută de la explorarea funcțiilor unui computer sau smartphone nou. Butoanele esențiale de la baza ecranului multimedia asigură accesul instant la meniurile principale. Cât despre consola transmisiei, aceasta ajunge în scurt timp să fie percepută ca un fel de mouse al mașinii – exemplu reușit de funcționalitate intuitivă, mai ales că operarea sa nu presupune luarea mâinii drepte de pe volan.

Volkswagen ID.6: noi informații despre viitoarea electrică VW

După ce am mers cu acest ID.3 atât în oraș, cât și în afară, am tras următoarea concluzie privitoare la autonomie (cifră WLTP oficială – 420 km): așa-numitul „range anxiety’ va fi resimțit numai de către cei care rămân ancorați în filosofia mașinilor cu motoare termice și nu valorifică noile posibilități pe care le oferă propulsia electrică. Realist vorbind, cam 350 km ar fi autonomia pe care poți să contezi pe vreme caldă fără a-l menaja pe ID.3. Numai într-o vacanță-tur sau în cazul unor deplasări de serviciu mai aparte poate fi depășită o asemenea distanță fără pauză (altfel, pauza devine prilej de alimentare a mașinii). Altfel, ID.3 poate fi alimentat până la plin 100% pe timpul nopții fără niciun inconvenient, la fel ca laptopul sau telefonul pe care ți le iei în călătorie. Ce-i drept, numai un wallbox amplasat pe lângă casă duce la concretizarea acestui avantaj. Acestea fiind spuse, motivele pentru a vizita vreo benzinărie dispar pentru cazul utilizării curente tipice. Doar dacă vrei un sandvici cu gustul trecutului…

Volkswagen Polo GTI facelift a debutat oficial

În încheiere, amintim că interiorul compactului ID.3 are dimensiuni comparabile cu cele specifice clasei medii. Și că, în pofida masei proprii considerabile, repartiția acesteia față/spate echilibrată și situarea joasă a centrului de greutate asigură o agilitate impresionantă. La aceasta contribuie și unghiul de bracaj mare (ID.3 are tracțiune spate, așa că roțile din față au fost eliberate de limitările specifice componentelor de transmisie). E ușor să te obișnuiești cu binele, așa că vei considera toate aceste avantaje ca fiind normale în numai câteva zile de conviețuire cu ID.3. În plus, nu scoți fum.

VW ID.3 Pro (204 CP)
Motor motor electric în spate • Putere maximă 204 CP • Cuplu maxim 310 Nm • Transmisie tracțiune spate/raport de demultiplicare unic • L/l/h 4261/1809/1568 mm • Ampatament 2771 mm • Masă proprie 1650 kg • Portbagaj 385-1267 l • 0–100 km/h 7,3 s • Viteză maximă 160 km/h • Consum 16,1 kWh/100 km • Autonomie 420 km (WLTP) • Emisii CO2 0 g/km • Preț de la 35.324 euro cu TVA inclusă

VERDICT
De acord cu sursele VW: în cazul lui ID.3 avem de-a face cu un salt conceptual mare, de felul celui pe care VW Beetle l-a marcat față de automobilele anilor 30, urmat de saltul adus de Golf față de VW Beetle în anii 70. Se pare că, la intervale de vreo patru decenii, VW resetează segmentul familial-compact.

Adaugă un comentariu