BMW deja lucrează cu Toyota la un motor cu hidrogen. Când îl vom vedea pe piață

Parteneriatul dintre BMW și Toyota are ca rezultate nu doar mașini lifestyle, ci și sisteme de propulsie ale viitorului, precum motoarele pe hidrogen. Iată ce promite BMW la capitolul acesta.

Citește și:

BMW își apără brandul: a obligat o marcă indiană să-și schimbe numele și logoul

BMW și Mini îți vor livra mașina acasă, fără ca tu să ai contact cu personalul mărcii

BMW Z4 sDrive30i: Esență recompusă

Ofertă unică: BMW Seria 7 E38 păstrat în țiplă este scos la vânzare. Merită banii?

Aceste mașini sovietice au la bază modele BMW și Mercedes. Le recunoști?

Colaborarea dintre BMW și Toyota a adus pe lume două sportive mult-iubite: a cincea generație Toyota Supra și a treia generație BMW Z4. Însă această relație are în vedere mai multe arii de dezvoltare, cum ar fi sistemul de propulsie cu pilă de combustie.

Nu este prima dată când BMW are în vedere oferirea de soluții de propulsie pe bază de hidrogen. În anii 2000, a creat un prototip Seria 7 animat de un astfel de sistem. Cât despre Toyota, este unul dintre producătorii o vastă experiență în această zonă — modelul Mirai fiind un foarte elocvent exemplu aici.

În toamna anului trecut, BMW ne-a furnizat o primă sugestie că ar lucra la dezvoltarea unui sistem de propulsie pe hidrogen, prin prototipul bazat pe actualul X5 — pe care îl puteți vedea în galeria de mai sus. Acum am aflat și câteva informații despre viitorul sistem de propulsie.

Cifrele preliminare indică 374 de cai-putere, livrați de două motoarele electrice — sistem pe care îl vom vedea și pe iX3, primul SUV electric de la BMW. Pilele de combustie, care transformă reacția dintre hidrogen și oxigen în energie, încarcă bateriile cu o putere de 125 kW. Prototipul are două rezervoare de hidrogen (comprimat la 700 de bari) de 6 kilograme.

Nu știm ce capacitate vor avea acumulatorii electrici sau ce autonomie va avea automobilul; BMW spune că aceasta va fi ridicată.

Primul model care va echipa acest sistem de propulsie este actualul X5, versiunea cu pile de combustie fiind oferită într-o serie limitată undeva în 2022. Aplicații de serie mare vor fi oferite după 2025, spune BMW.

    Alin says:

    Hai ca ati facut praf articolul asta. Nu se intelege nimic din cifrele pe care le dati. 170 de cai vin din sistemul cu pile de combustie. Dar alea nu produc tot energie electric? Iar restul, pana la 374 CP? Iar in poze apar 2 rezervoare mari de hidrogen, in timp ce voi spuneti de 6 litri. Articole pe repede inainte, calitate aproape de 0.

    Andrei Stirbu says:

    Mulțumesc de sesizare, Alin. Da, 170 de cai-putere (mă rog, 125 kW) livrează sistemul cu pile care alimentează bateriile. Cei 374 de cai-putere sunt ai sistemului electric care antrenează roțile.

Adaugă un comentariu