După 5 ani de proteste, un drum important din București va fi lărgit și modernizat

După ani întregi de promisiuni nerespectate, Consiliul General al Municipiului București a aprobat joi expropierea a 500 de parcele din zona Prelungirii Ghencea, pentru ca strada să poată fi lărgită și modernizată.

Prelungirea Ghencea, care unește Centura București și Bulevardul Ghencea, este un drum intens circulat. Acesta face legătura între centrul Capitalei și Cartierul Latin, dar este străbătut zilnic și de navetiștii care locuiesc în Clinceni, Domnești sau în alte comune din județul Ilfov. În ciuda fluxului mare de autoturisme, strada are o singură bandă pe sens, motiv pentru care ambuteiajele sunt la ordinea zilei.

Joi, 31 ianuarie, CGMB a aprobat expropierea a 500 de parcele din zonă, un prim pas către lărgirea străzii. Primarul Capitalei, Gabriela Firea, detaliază decizia consiliului: „Am avansat foarte mult cu acest proiect, care a fost blocat ani de zile, și care presupune lărgirea la patru benzi a arterei Prelungirea Ghencea. Suntem în situația să votăm faptul că vom proceda la exproprieri în zonă. Este vorba despre peste 500 de parcele, valoarea totală estimată pe care o va plăti este de aproximativ 20 de milioane de euro. Acest proiect este esențial pentru deblocarea traficului în zonă, noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 m, spații verzi între trotuar și partea carosabilă‘.

 

Citește și:

Duster 1.3 TCe: cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

Copacii căzuți peste mașini: când și cum pot cere despăgubiri șoferii

Autostrada de Centură prinde contur

Și-a modificat bicicleta ca să prindă 60 km/h, dar poliția nu a fost încântată

Ce se întâmplă dacă torni Coca-Cola în rezervorul mașinii?

Recompensă de 1000 de EURO! Ai văzut această mașină?

Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar

 

Prelungirea Ghencea va fi astfel lărgită și modernizată pe o lungime de 6 km, între Centura București și stația de tramvai Ghencea (capătul liniei 41). Potrivit HotNews.ro, în zonă se vor mai realiza un nod intermodal și o parcare de tip Park&Ride, a doua după cea de la Străulești. Complexul va ispune de 300 de locuri, dar o extindere ulterioară ar putea crește numărul până la 500.

Exproprierile se vor realiza în aproximativ o lună, conform unui comunicat de presă al Primăriei, după care se va întocmi proiectul de autorizare-desființare în baza căruia imobilele respective vor fi demolate.

Întreg proiectul ar trebui să fie gata în termen de doi ani de la începerea exproprierii, susțin reprezentanții PMB. Lucrările vor fi executate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București, iar valoarea totală a investiției se ridică la aproximativ 120 milioane de Euro.

Potrivit Libertatea, autoritățile au promis că vor lărgi Prelungirea Ghencea încă din 2013, dar proiectul a fost amânat constant. Locuitorii din zonă au organizat numeroase proteste pentru a atrage atenția Primăriei asupra condițiilor sub orice critică ale drumului. Trotuarele înguste sunt întrerupte de stâlpi ai indicatoarelor rutiere, transportul în comun nu beneficiază de bandă de circulație specială, iar fluxul mare de vehicule paralizează întotdeauna traficul la orele de vârf, în zona respectivă, unde nu există momentan decât o bandă pe sens.

 

Sursa foto: captură YouTube/Aerial Imagery

Adaugă un comentariu