Jaguar XE facelift: design mai dinamic și interior nou

La aproape patru ani de la debut, britanicii au dezvăluit noul Jaguar XE facelift. Sedanul a avut parte de mai multe modificări de design la exterior și beneficiază de un interior mai luxos.

Atunci când s-au apucat de lucru la versiunea facelift a lui Jaguar XE, britanicii s-au inspirat din formele lui F-Type. Astfel, noul XE are un aspect mai sportiv, dar și o aerodinamică îmbunătățită dată de elementele redesenate ale versiunii R-Dynamic. De asemenea, blocurile optice cu tehnologie LED își schimbă amprenta vizuală.

În continuare, agilitatea modelului este rafinată cu ajutorul construcției ușoare. Aproximativ 75% din elementele de șasiu și caroserie sunt construite din aluminiu.

Modul de condus Dynamic este disponibil în standard pentru toate echipările. Acesta modifică parametrii de funcționare ai cutiei de viteze și grăbește răspunsul accelerației și al direcției. Șoferii au posibilitatea de o modifica și individual acești parametri în modul Configurable Dynamics. Opțional, clienții pot alege și o suspensie adaptivă.

Versiunile cu transmisie manuală au fost eliminate din gamă, iar XE facelift poate fi configurat cu tracțiune spate sau integrală. Cea din urmă este disponibilă cu sistemul inteligent de management al cuplului pentru fiecare roată.

Citește și:

Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?

Accident grav: Un Tesla Model X a intrat într-un copac, apoi a luat foc

Șoferii bucureșteni vor plăti impozite mai mari, începând din 2020

Uber este disponibil acum într-un nou oraș din România

Cum se acordă stelele Michelin în Ghidul Verde pentru România

Un șofer român și-a distrus roțile într-o groapă, iar autoritățile chiar îl vor despăgubi

 

Noul XE dispune de două motorizări pe benzină și una diesel. Primele două utilizează un propulsor 2.0 turbo benzină și vin în variante de putere cu 250 CP (versiunea P250) sau cu 300 CP (P300). Cea din urmă se laudă cu un timp 0-100 km/h de doar 5,7 secunde în condițiile în care este echipată cu tracțiune integrală.

Fanii propulsoarelor pe motorină vor alege varianta D180. Sub capota acesteia întâlnim un propulsor de doi litri cu 180 CP. Și aici, clienții pot opta pentru tracțiune integrală, caz în care consumul mixt crește de la 4,9 la 5,2 l/100 km/h.

Interiorul lui Jaguar XE facelift utilizează mai multe materiale moi la atingere, iar fețele ușilor au fost redesenate pentru a putea avea un spațiu de depozitare mai încăpător. Consola centrală vine cu alt schimbător de viteze (împrumutat de la Jaguar F-Type) și cu o nouă unitate media touch cu două ecrane.

O premieră pentru acest model, dar și pentru acest segment este reprezentată de oglinda retrovizoare centrală cu tehnologie Clearsight. Un ecran HD a fost montat în interiorul acesteia și afișează imagini video din spatele mașinii pentru a oferi un câmp de vedere neobstucționat de 50 de grade, asemenea noii generații a lui Range Rover Evoque.

Versiunea de bază a noului XE vine cu transmisie automată, jante de 18 inchi, scaune îmbrăcate în piele cu reglaj electric, blocuri optice față și spate cu tehnologie LED, senzori de parcare, cameră video pentru marșarier și sistem activ de păstrare a benzii de circulație.

Adaugă un comentariu