Lamborghini se inspiră de la Ferrari: împrumută modelul de producție al marilor rivali

Directorul executiv al Lamborghini, Stefano Domenicali, a anunțat că va limita producția începând de anul viitor. Este o strategie pe care Ferrari a implementat-o încă din 2013, din același motiv invocat acum.

Începând din 2020, Lamborghini va produce maximum 8.000 de autoturisme pe an, din dorința de a rămâne un brand exclusivist. Jumătate dintre aceste unități vor fi modelul Urus, SUV lansat pe piață anul trecut. Restul se va împărți între Huracan și Aventador.

 

Citește și:

Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar

Chinezii atacă segmentul SUV coupé

Boxele acestei mașini se aud de la 5 km distanță

Germania și-ar putea lua adio de la autostrăzile fără limită de viteză

De-asta nu putem avea șosele sigure în România

Mick Schumacher a semnat cu Ferrari

De ce șoselele nu crapă de frig în țările dezvoltate

Românii nu învață pentru examenul auto

 

Același model de producție l-a implementat Ferrari în 2013, când a setat o limită anuală de 7.000 unități. Într-un interviu acordat publicației Car Advice, Stefano Domenicali nu s-a ferit să recunoască faptul că noua strategie Lamborghini este împrumutată de la clasicii rivali: „Pot spune că, pentru noi, Ferrari a fost întotdeauna un punct de referință […], dar și alții din segmentul mașinilor supersport’, spune CEO-ul constructorului din Sant’Agata Bolognese.

Anul trecut, Lamborghini a vândut 5.750 de mașini la nivel global. Prin comparație, în 2010 vânduse doar 1.302 unități. Tocmai în contextul acestei creșteri masive, conducerea companiei încearcă să păstreze exclusivismul asociat brandului. Impunerea unui prag maxim anual de producție s-a dovedit a fi o strategie de succes în cazul competitorilor, deși Ferrari dă semne că dorește să abandoenze această strategie.

După ce Sergio Marchionne a plecat dintre noi, unele decizii ale constructorului din Maranello ar putea fi diferite față de cele cu care ne-au obișnuit. Lansarea unui SUV în gama Ferrari, de exemplu, ar putea crește dramatic producția și vânzările acestei mărci, dacă va fi permis acest lucru.

Adaugă un comentariu