Un Porsche unicat este de vânzare: Iată ce înseamnă un 911 RWB!

RWB este un atelier de tuning din Japonia care este specializat pe modele clasice Porsche ce utilizează propulsoare răcite cu aer. RWB vine de la Rauh Welt Begriff (într-o traducere literală din germană înseamnă Conceptul Lumii Dure).

Citește și:

De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?

La revedere, BMW Seria 3 Gran Turismo!

Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie

O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis

Un SUV Bugatti – o posibilitate reală

Bentayga V8 diesel nu va mai fi disponibil în Europa

Samsarii câștigă 45 de milioane de euro pe an din măsluirea kilometrajului

 

Fondatorul atelierului RWB este excentricul japonez Akira Nakai. Se spune că proiectele ce ies din mâinile lui sunt cele mai controversate Porsche-uri din întreaga lume.

Akira-san și-a început activitatea pe o altă scenă, cea a drifting-ului. A fost membru al unui club de drift în Japonia unde a început să modifice modelul iconic Toyota Corolla AE86.

Abia la sfârșitul anilor ’90, Nakai a început să lucreze la Porsche-uri. Acesta a fost prins de febra motoarelor boxer în 6 cilindri atunci când a avut ocazia să repare un 911 la service-ul pentru care lucra.

În scurt timp, Akira și-a cumpărat primul său Porsche, un 930, la vârsta de 28 de ani. Acel Porsche a fost primul modificat în stilul RWB și este, probabil, cel mai faimos.

Akira Nakai are un stil unic de a lucra. Fiecare mașină este modificată personal de către acesta. Procesul este următorul: Nakai ia un interviu fiecărui client pentru a cunoaște exact ce stil i se va potrivi, dar și scopul modificării. Mulți dintre clienți și-au modificat autoturismele special pentru condusul pe circuit.

După ce se stabilesc detaliile, toate componentele necesare modificării sunt trimise la garajul unde se află respectivul Porsche. Piesele sunt mai apoi vopsite și se usucă în timp util pentru sosirea lui Akira.

Japonezul se prezintă la garaj cu trusa de scule și apoi magia începe. Nimeni nu îndrăznește să comenteze stilul de lucru al lui Akira. El se apucă imediat de lucru, chiar dacă a zburat înainte peste 12 ore cu avionul.

De cele mai multe ori, acesta lucrează fără oprire timp de câteva zile. Akira nu are nevoie de somn, acesta alimentându-se cu țigări și ocazional cu berea lui preferată, Stella Artois.

Fiecare Porsche RWB primește un nume din partea lui Akira. Primul Porsche modificat, cel personal, s-a numit Stella Artois (chiar e un mare fan Stella Artois).

Nakai taie bucăți din fostele aripi ale Porsche-ului pentru a face loc noilor componente ale kit-ului aerodinamic, obligatoriu pentru orice modificare RWB. Uluitor este faptul că acesta face tăieturile ”din ochi”, chiar dacă se află într-o stare avansată de oboseală indusă de lipsa somnului. Cu toate acestea, tăieturile realizate sunt perfecte de fiecare dată.

”Fiecare creație RWB este construită pentru a arăta bine, dar și pentru a se conduce bine” dezvăluie japonezul în timp ce trage câteva fumuri din țigară.

Revenind la modelul din fotografii, acesta și-a început viața fiind un ”banal” Porsche 911 (generația 964). Nakai a abordat un stil asemănător cu modelele RS din anii ’70.

Un pachet aerodinamic din 15 piese a fost montat, stilul clasic al mașinii a fost păstrat, dar acum prezintă un aspect mult mai agresiv ajutat de lățirea extremă, precum și de anvelopele foarte late. Pentru cei curioși, dimensiunile acestora sunt 265/35/R18 pe față, iar pe spate sunt 335/30/R18.

Stratul de vopsea aplicat este Porsche Guards Red, o nuanță originală a producătorului. Noul set de faruri bi-xenon cu inscripția RWB au rolul de a oferi o vizibilitate mult mai bună pe timp de noapte, dar și de a avertiza ceilalți participanți la trafic că nu au de-a face cu un Porsche ”normal”.

Modificările aduse motorului boxer de 3.6 litri sunt multiple. Acesta a primit un kit turbo de la Bisimoto Engineering, iar motorul a primit noi componente interne. Puterea propulsorului se ridică acum la 400 de cai putere și cuplul este și el sănătos, 533 Nm.

Evacuarea este de asemenea construită manual și a fost reorientată pentru a putea funcționa după ce a fost montată bara spate lățită. Sistemul de frânare este de asemenea complet schimbat cu unul modern de la Brembo. Suspensia este înlocuită cu pachetul KW V3 Coilover.

Interiorul mașinii se păstrează retro în partea bordului, iar scaunele de competiție de tip scoică Momo Supercup ne arată caracterul de mașină de curse al exemplarului modificat de RWB. Specialiștii sunt de părere că acesta este cel mai puțin rulat Porsche RWB din lume.

Acest Porsche 964 Turbo a fost prezentat la salonul SEMA din 2015 și din 2016 și a fost scos la vânzare. Prețul este necomunicat. Cumpărătorul va avea opțiunea de a selecta dintre jantele de 18 inch Forgestar, sau cele de 19 inch de la CCW.

Mai jos puteți urmări transformarea completă a unui Porsche în stilul caracteristic RWB.

Adaugă un comentariu