Primul Alfa Romeo electric? Iată câți cai are prototipul!

Primul Alfa Romeo electric este pentru moment un prototip, dar asta nu este partea cea mai interesantă la acest model.

Spre deosebire de un proiect al mărcii milaneze, exponatul din galeria foto și din clipul video de mai jos este un prototip bazat pe un Alfa Romeo 4C Spider folosit de japonezii de la Yamaha. Compania niponă a ales modelul 4C Spider drept banc de probe pentru noul lor motor electric. Pe acesta din urmă intenționează să îl ofere producătorilor de automobile interesați de electrificare sau de dezvoltare a unui model 100% electric.

Alfa Romeo Tonale: primul hibrid plug-in al italienilor

În noua sa carieră de banc de probe, primul prototip de Alfa Romeo electric a rămas fără motorul turbo de 1.75 litri și transmisia sa cu două ambreiaje. Niponii de la Yamaha l-au echipat cu un motor electric sincron cu magnet permanent. Acest nou motor electric a fost dezvoltat special pentru aplicații țintite spre performanță, deci i se potrivesc și straiele sale de origine italiană.

De ce nu ar vrea Alfa Romeo să facă un Montreal modern? Iată cum ar putea să arate

Cei de la Yamaha anunță că noul lor motor electric poate să livreze până la 200 kW, adică echivalentul a 271 de cai-putere. Cuplul motor ar trebui să fie și el la o valoare ridicată, deși nu a fost specificată. În raport cu motorul turbo de 1.75 litri pe care l-a înlocuit, avem o diferență de 31 de cai-putere, însă unitatea electrică are avantajul cuplului instant și al posibilității de a livra această putere maximă pe o plajă largă.

Surpriză de proporții: Lancia a întrecut Alfa Romeo la vânzări în Europa

Pentru moment, nu este clar dacă există și o colaborare între Alfa Romeo sau Fiat Chrysler Automobiles și cei de la Yamaha, dar dacă aceasta ar fi existat sub forma unui contract, niponii nu ar fi îndrăznit să prezinte prototipul pe internet. Așadar, s-ar putea să fie doar un banc de probe cu straie din Milano, nu și primul Alfa Romeo electric de serie.

Fiat Chrysler Automobiles a vândut Magneti Marelli

Reprezentanții Yamaha au specificat ca noua unitate de propulsie electrică poate fi folosită atât pentru autoturisme, cât și pentru alte categorii de vehicule. Având în vedere faptul că sunt cunoscuți în întreaga lume pentru motocicletele pe care le produc, nu este exclus să vedem și o motocicletă electrică de la Yamaha în viitorul apropiat. Este evident că au tehnologia la dispoziție, dar mai au nevoie și de o justificare de business pentru a aproba dezvoltarea unui asemenea proiect.

Enel face 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice în România

Specialiștii în transmisii de la BorgWarner lucrează și ei la un nou sistem de propulsie 100% electric, dar acesta din urmă folosește drept banc de probe un Ariel Nomad, adică un vehicul off-road dezvoltat de englezii de la Ariel. Așadar, cei de la Yamaha nu au fost pe atât de excentrici aici prin alegerea unui model Alfa Romeo.

Hyundai vrea să surclaseze la design modelele Alfa Romeo

Adaugă un comentariu